Ricansko.info > Články > „Zimní stadion v Říčanech – další úlet radnice?“

„Zimní stadion v Říčanech – další úlet radnice?“

Rubrika: Názor | 01.09.2008 00:16
Bruslení zdroj: sxc.hu Podle Leoše Vojtěcha se Říčany potichu vzdávají ziskové možnosti provozu "zimáku" a sportovní haly. O sportoviště prý stojí firma, která je v insolvenčním řízení.

Reklama

Psal jsem již na toto téma v loňském říjnu ve článku Nový zimní stadion v Říčanech - utopie?.

Od té doby Městský úřad Říčany vyřešil problémy s pozemky v lokalitě zimního stadionu a podle vyjádření radního, pana Ladislava Musila získal stavební povolení na výstavbu zastřešení zimního stadionu.

Zimní stadion sloužil bez větších investic 25 let.

Pouze se bralo, ale nazpět se nedávalo nic. Ledová plocha se pronajímala zadarmo, o využití kapacit se nikdo nestaral a stadionek spěl úspěšně do svého současného stavu.

Po několika neúspěšných pokusech o pronájem současného torza a nesmyslném nápadu s PPP projekty, které měly pouze odložit řešení situace, došlo k vytvoření městského podniku "Zimní stadion" s tím, že město požádá o dotaci Kraj, potažmo EU. Krásné a elegantní řešení, kdyby ovšem v Kladně nechtěli také postavit nový zimní stadion za 700 mil. Kč. Hejtman Petr Bendl pochází, jak je známo, z Kladna.

Aby všem zádrhelům nebyl konec, nová škola včetně všech vyvolaných investic bude stát více než 500 mil. Kč a město bude žádat kraj o další dotace na výstavbu, protože jinak by zadluženost města z výstavby nové školy činila víc než 300 mil. Kč. V této chvíli je samozřejmě netaktické žádat o dotaci na zimní stadion, když chci peníze na školu.

Až potud je logika jasná, dále se to jaksi zadrhává a mlží.

Nový "tajný" zájemce o stadion

V měsíci červnu navštěvuje městský úřad neznámý návštěvník, který projevuje zájem o zimní stadion a sportovní halu (neznámý, protože pan radní Ladislav Musil odmítl prozradit jeho totožnost – je to prý tajné).

A co se okamžitě nestalo?

Městská rada vypsala výběrové řízení na zimní stadion a sportovní halu, vyvěsila záměr 13.6. s tím, že termínem pro podání přihlášek do výběrového řízení je 14.7. do 11 hod. Stanovila 7 podmínek a 7 náležitostí nabídek, bez jejichž splnění není možno se řízení zúčastnit. Podmínky a náležitosti tak tvrdé, že je není možné během 20 pracovních dnů vyřídit, to radní dobře vědí.

Jaký tedy mám z předloženého dojem?

Tajný zájemce předložil připravený plán, který rada okamžitě schválila, protože sama stavět nechce a rychle vypsala výběrové řízení tak, aby se ho nemohl zúčastnit nikdo jiný, než tajemný zájemce. Takže opět taškařice, která má Říčany "připravit o sportoviště".

Že by se jednalo o připravenou akci? Všechno tomu nasvědčuje, i "tajná" informace, která říká, že radní města jsou ochotni tajemnému zájemci platit 3 mil. Kč za provozování sportovišť. Suma 2x větší, než byly dosavadní průměrné náklady na provoz sportovišť, které doplácel na chod obou sportovišť městský úřad.

V předminulém týdnu pan Ladislav Musil odtajnil jméno zájemce – jedná se o firmu ABD Group a. s. Z Brna. Na tuto firmu bylo 1. Srpna Krajským soudem v Brně zahájeno insolvenční řízení [.PDF].

Skutečně zajímavý partner pro město Říčany!

Město se nestará o sportovní halu a zimní stadion s péčí řádného hospodáře a navíc chce pronajmout tento majetek v řádu desítek milionů takřka zadarmo. Kde je slib zastupitelů, že budou řádně pečovat o svěřené hodnoty? Zde jde spíše o další, velmi nevýhodný a alibistický plán pro město Říčany. Na koho padne zodpovědnost? Snad i trestněprávní?

Proč má město provozovat stadion?

Proč tolik usiluji o stavbu zimního stadionu? Proč v režii města?

Provozuschopný zimní stadion je dnes v České republice standardním veřejným zařízením ve všech městech nad 10 tisíc obyvatel.

Prosím všechny, kteří mají o uvedené téma zájem, že v Říčanech máme naprosto neopakovatelné umístění sportovišť v jednom celku – lázeňská louka, ragbyové hřiště, fotbalové hřiště, sportovní hala a zimní stadion s tím, že další městské pozemky umožňují postavit v této lokalitě plavecký bazén. Pokud budeme mít v jedné lokalitě zimní stadion, plavecký bazén a sportovní halu, umožní nám to využít nejefektivněji energii na chlazení/vytápění a obráceně, takže vcelku ušetříme při rostoucích cenách energie nemalé finanční prostředky.

Dalším důvodem je skutečnost, že je vybudována betonová plocha, která ušetří miliony při nové investici. A v neposlední řadě, vyhneme se nebezpečí, které nelze odstranit, že zájemce zkrachuje, nedostaví zimní stadion a my kvůli právním problémům budeme mnoho let koukat na torzo, které může skončit v rukou kohokoliv a dále raději nedomýšlet.

Zimní stadion by byl ziskový

Mnohokrát jsem četl a slyšel v debatách o zimním stadionu, proč by ho město nemělo stavět, že bude prodělávat velké peníze.

Musím zde velmi důrazně prohlásit, že tyto informace jsou naprosto nesmyslné a nepravdivé. Na městském úřadě jsou dvě ekonomické studie (jedna moje, druhá od znalce provozu zimních stadionů), které obě jasně říkají, že v případě řádného provozu zimního stadionu bude tento ještě dosahovat zisku minimálně 1,5 mil. Kč ročně a veškeré náklady budou zaplaceny během deseti let.

Zimní stadion si během deseti let dokáže vydělat na provozní náklady, splátky úvěru a úroky z úvěru. Jedná se o investici jednoznačně návratnou (proč jinak by nějací investoři chtěli investovat do výstavby zimního stadionu, pokud by neměli zajištěnu návratnost?). Investice nijak nezatíží rozpočet města. Po deseti letech bude pro město generovat zisk ve výši 5-6 mil. Kč ročně.

Dalším, velmi důležitým bodem je skutečnost, že zatímco o všech předchozích záměrech pronájmu zimního stadionu se diskutovalo na zasedání zastupitelstva, zde zřejmě všechno proběhne v tichosti městské rady, protože nájmy městského majetku schvaluje rada a v zadávacích podmínkách pronájmu se mluví pouze o schválení radou, přičemž jde o majetek v řádech desítek milionů korun. Proč se navíc zbavíme nemalého zisku, který bychom mohli použít na další investice do rozvoje sportovišť v Říčanech?

Do celého kontextu problému zimního stadionu zapadá věta paní starostky: "Město neumí provozovat zimní stadion." 99 procent zimních stadionů v České republice úspěšně provozují města.

Zastupitelé, radní, přestaňte konečně vymýšlet, jak "zašantročit" říčanská sportoviště a začněte neprodleně stavět, aby sportoviště sloužila říčanské veřejnosti, jak jste všichni slibovali ve svých předvolebních slibech.


Názory uvedené v této rubrice nemusejí vyjadřovat stanovisko serveru Říčansko.info. Reagovat můžete v diskusi pod tímto článkem nebo posláním názoru na redakce@ricansko.info.

Související články:
25.12.07 V Říčanech se bruslí jen na rybnících
25.10.07 Nový zimní stadion v Říčanech - utopie?
20.10.07 Říčany dumají, jak zachránit zimní stadion
31.08.07 Zimní stadion v Říčanech se opět neotevře
27.04.07 Zimní stadion v Říčanech – co s ním?

Autor: Ing. Leoš Vojtěch | Zpět

Vaše názory

Přidejte Váš názor
Publikováno: 08.12.2008 22:32
Dobrý den,

chtěl bych jen podotknout, že jsem zástupcem firmy, která měla naprosto seriózní zájem postavit v Říčanech zimák, už jsme jeden zachránili před zkázou ( ZS Štvanice ) a stále ho provozujeme. Bohužel, výběrové řízení, které jsme iniciovali bylo zrušeno v jeho průběhu v roce 2007, z důvodů prý, že město založí s.r.o. a bude samo stavět z peněz EU ( slova radního Musila ). Vidím, že to byla jen lež. Náš zájem stále trvá, nevím jak ze strany města.
Co Vy na to?

Tomáš Doležal

Publikováno: 12.10.2008 09:50
Ahoj,vím,že o zimák měl zájem hokejista,člověk kompetentní,který by sportoviště zachoval,proč zmizel?

františek
Publikováno: 05.09.2008 08:29
Ale Honzo, tady se diskutuje čile a asi nejvíc v celých Říčanech. O školkách, pocitech z nové výstavby, o železnicích i dálnicích. Ale Fialka to je téma číslo jedna, to máš pravdu. Jiný úhel pohledu. Zaujal mne např. článek v Regionu. Radnice v Jesenici se tam dohodla s developerskou firmou, ta sehnala pozemek 11000 metrů, prodala ho radnici za čtvrtinu tržní ceny, další soukromý subjekt na pozemku postaví školku, ale za podmínky, že bude přístupná jako normální školka tzn.žádné desetitisíce. U nás v Říčanech je to úplně naopak. Pozemky se poskytují výhodně developerům a lidem, kteří školku chtějí se napíše nicneříkající výkrut. Proč to v Jesenici jde a v Říčanech ne? A člověk nemusí chodit na Fialku i situace se zimákem je trapný fiasko.

honza
Publikováno: 04.09.2008 23:26
ten na ktereho jste reagoval pan z.b. by tam uvital i cokoliv jineho napr novy kuturak ale kdyz neni na školu, skolku,zimák a silnice tak bude tezko na novy kulturak jenom se snazim mylset racionalne, domy mestekeho- ulicnihy typu by tam asi neprosly vubec... nebo nemylsite? ričany maj jenom maly kousek ktery vypada jako opravdove mesto - tj ulice široká a část 17. listopadu :-)
ale nejaky mix obchodu kancelari a bytu by tam jiste sedel vic nez jen ciste obytne domy to si mylsim taky:-)
ja jen reagoval ze tu diskutuji (a vetsinou nejspis ti samy lide) stale jen o fialce a jine diskuze se nerozbehnou
mozna je to opravdu nejdulezitejsi deni ve meste, jen se obavam ze to nejspis nevyresime, mozna ze ti (jak spravne rikate) kteri maji plna usta rad a vedomosti co tam postavit, meli nelenit sehnat penizky a koupit dotcene pozemky kdyz byly na prodej a mozan se tady tzed zlobili lide kteri by tam radsi obytne domy :-)
no co nelze se zavdecit vsem
hezky den

z.b.
Publikováno: 04.09.2008 15:52
Láďo, díky za kompliment, snad jsem se Vás nedotkl. Vypadá to, jako byste na tom všem měl spolupodíl. Proč Vám vadí, když se mluví o jiné urbanistické myšlence? Vůbec se nedivím, že se ty "chlívečky" lidem nelíbí, ale vraťme se k Vám. Stylistika Vaší poslední věty svědčí o tom, že zdejší debaty Vás neobyčejně dráždí, vyvolávají ve Vás silný emoční tlak, po kterém nutně následuje neadekvátní nenávistný postoj. Nebraňte se myšlence, že nejste dokonalý!! To je přeci každý člověk. Máte právo chybovat. Kurňa chlape, vzchopte se. Moje slova berte jako slova, jako nějakou líbivou představu. Vy byste tam nechtěl obchůdky, korzo a kulturu? Vy tam chcete sociální bydlení u vlaku, jak to prezentoval ten, na kterého jsem před tím reagoval?

LAĎA
Publikováno: 04.09.2008 14:51
z.b - máte výborné nápady, proč jste ten pozemek nekoupil a nevyfikl tam to co navrhujete. Zajímejte se prosím o ty pozemky, až se budou prodavat, tak si je kupte. Uz se tesim na vase podnikatelske aktivity. Zatim tady vsichni k fialce mate jenom poradenske aktivity - ale to vam moc nejde.

z.b.
Publikováno: 04.09.2008 13:07
Nesmysl nad nesmysl. Centrum je nejdražší a nejcennější část města. Stavět tam bytovky je opravdu kardinální urbanistický omyl, ze kterého se město na příštích sto let nevzpamatuje. Slušely by tam obchody, korzo, restaurace, kultura. Ať to v centru žije! Dělat tam sociální bydlení pro Pražáky, který nemaj na to bydlet v Praze a budou vlakem dojíždět do práce je obětováním města a jeho charakteru. Je to nápad socialistického oka a myšlení.

honza
Publikováno: 03.09.2008 23:34
no vidite a hned se diskutuje:-) a me zrovna fialka nepali naopak si mylimy ze uz se tam neco melo postavit davno, to prazden misto uprostred mesta vypadalo divne...otazka je co, ricany jsou drahe a na super vili je to moc v centru, pro normanli lidi je to drahe tak me jednoduse idealni vychazi nejake bytovky, ci dnes modne viladomy:-)
me stvou jine veci jako treba zminovane kino, zimak, meks(ale uvidime s novym vedenim), škola školka atd. proste veci kter ma mesto pod palcem a nic nima nedela!

kateřina
Publikováno: 03.09.2008 15:22
milý Honzo: samozřejmě, že nás v Říčanech pálí plno dalších věcí ale Fialka je asi jedním z největších problémů, od kterých se naše radnice rádoby distancuje.Myslím, že ta diskuse k tomuto tematu je ještě hodně mírná. Vůbec se lidem nedivím, že jsou k vůli tomu namíchnutí, obzvláště ti, co se jich to bezprostředně týká. Byl ses někdy v poslední době podívat, jak ten pozemek vypadá? Hotová hrůza a nikdo s RIMem nehne, aby to alespoň posekali. To svinstvo, které odtamtud lítá po okolí, je možno počítat na kila,Všechno v okolí 2 km bude zaplevelo bodláky a dalším svinstvem. Prostě hrůza. Myslím si, že ta diskuse okolo Fialky by mohla být ještě hustší, snad to s někým na radnici hne.

bedřich
Publikováno: 03.09.2008 13:29
Milý Honzo, nemáš pravdu, témata se obměňují. Teď jsi napsal příspěvek kupříkladu pod článek, který se zabývá zimním stadionem. Je pravda, že se debaty stáčí hodně k Fialce. Dokazuje to jediné: problém asi diskutující pálí. Ale máš asi pravdu, lidé jsou už asi unaveni a chce se jim spát.....

honza
Publikováno: 01.09.2008 17:15
tak nam nejak zamrzla diskuze... mam doje ze posledni dobou jsou tu jenom diskouze o fialce a rimu.. a to navic porad od tech stejcnych lidi a veskrze nic nového, cožpak VAs nic jiného v říčanech nepálí????

k.f.
Publikováno: 01.09.2008 11:27
No to už je druhej případ, kdy jaksi radnice neví, s kým jedná. To není ostuda, to je prostě skandál.

honza
Publikováno: 01.09.2008 11:26
taky si myslim ze je skoda ze nefunguje kino a zimák (a meks taky skoro ne:-)
ale na druhoou stranu chápu ze maj na práci i jiné a mnohdy dulezitejsi veci mez jen naši zábavu ...
vždy je to o lidech, pan musil se jiste velmi snaží ale otazka je jesli se snaží správným smerem...

Publikováno: 01.09.2008 11:20
Bono: odkaz na dokument ve článku byl opraven a je trvalý. Ten váš uvedený už bohužel zítra nebude fungovat z důvodu časového limitu na serveru justice.cz, o čemž jsme se dnes sami přesvědčili.

bono
Publikováno: 01.09.2008 11:16
Ten proklik na insolvenční firmu ABD je tady.

http://www.justice.cz/xqw/xervlet/insl/report?sysinf.vypis.CEK=350660&sysinf.vypis.rozsah=uplny&sysinf.@typ=transformace&sysinf.@strana=report&sysinf.vypis.typ=XHTML&sysinf.vypis.klic=6e442ec93cca019b5b2e55a50ae869cd&sysinf.spis.@oddil=B&sysinf.spis.@vlozka=2904&sysinf.spis.@soud=Krajsk%FDm%20soudem%20v%20Brn%EC&sysinf.platnost=01.09.2008

Trochu dlouhé, ale funguje.

Pokud je pravda, že s tímhle zájemcem jednala radnice o zimáku, to je tedy ostuda!Buď radní nevěděli, že firma je insolvenční (pak bohužel jejich neschopnost je taková, že nedokážou dohledat ani odkaz v obchodním rejstříku) nebo o tom věděli (pak...)

bono
Publikováno: 01.09.2008 11:09
Ještě před chvílí byl v článku nefunkční odkaz (proklik na inolvenční řízení). Teď je odtraněn. Proč?

xxx
Publikováno: 01.09.2008 10:30
O tý čističce se radši nerozšiřujte. Tak je tak báječná, že městu hrozí vysoká pokuta. Další dobrej radniční kiksanec.

honza
Publikováno: 01.09.2008 10:27
no jo, na školu (pry)neni, na zimák neni, na kino neni, na kulturák není, na novou sportovní halu neni, na nove školky neni, na chodniky neni, na silnice neni, atd...

ale na čističku je, na novou školu (pry) je, na nketeré chodniky je, na nekteré silnice je, opbčas se najde i nejaka koruna pro kulturak (psaly ze budou nove hajzliky :-)
je to o prioritách a ty má každý jiné...
me osobne na zimáku VŮBEC nezáleží, preferoval bych třeba tu školu :-) nebo kino...
ale to je proste demokracie, vybrali sme je (myšleno zastupitele) aby rozjodovali za nás tak rozhodují...
přímá demokracie totiž nelze použít dnes už skoro nikde, vemte si že by se o všem rozhodovalo v referendu, stejne budou vždy nekteří nespokojiení.... :-)

Xyz
Publikováno: 01.09.2008 09:39
Nesouhlasím pane Vojtěchu s tím, aby město provozovalo zimní stadion. Pokud je to výhodné podnikání, ok - ale proč by město a úředníci měli dělat byznys? (ani nevěřím, že by se o to dovedli efektivně starat jako firma). Nemáme veřejnou správu k něčemu jinému?

Jsem opravdu pro to, aby město raději tyto plochy výhodně pronajalo. Ale zároveň transparentně, otevřeně a mělo by veřejnost o svých záměrech informovat - což se, jak je vidět, vůbec neděje! Jak je to možné, že se to dozvídáme skoro mimochodem neoficiální cestou od občana p. Vojtěcha?!

To je asi nejvíc do nebe volající, že se udělá výběrové řízení a nikdo k tomu z radních neřekne veřejně ani "ň"!

F.B.
Publikováno: 01.09.2008 07:28
Co ještě zničí nebo prošustruje současná radnice??? Není už toho DOST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reklama
RD a byty ve viladomech
Reklama

Reklama
Tenzo