Ricansko.info > Články > Se zdravotnictvím v Říčanech nejste spokojeni

Se zdravotnictvím v Říčanech nejste spokojeni

Rubrika: Anketa | 28.06.2007 07:19
Nemocnice Říčany Čtenáři serveru Říčansko.info nejsou příliš spokojení s úrovní zdravotnictví v městě Říčany u Prahy. Zjistila to naše anketa.

Reklama

Na otázku Jste spokojeni s kvalitou zdravotnictví v Říčanech? odpovědělo kladně pouze 22 procent čtenářů. Negativní názor zastávalo 63 procenta respondentů. 15 procent hlasujících jednoznačně neodpovědělo.

Celkem v anketě serveru Říčansko.info hlasovalo 207 uživatelů.

O situaci zejména v říčanské nemocnici jste si mohli přečíst tyto články:

Nyní můžete v anketě v pravé části stránky odpovídat na otázku: Jak zpravidla jezdíte do Prahy? Autem, vlakem, autobusem, nebo úplně jinak?

Autor: Redakce | Zpět

Vaše názory

Přidejte Váš názor
Vencák
Publikováno: 04.07.2007 22:40
Jan Ambrož: Jistě, podvádět se dá ve všem. Samozřejmě nemá cenu sabotovat anketu, jejíž výsledky stejně nikoho neovlivní v rozhodování. Kdyby tomu tak ale bylo a problém by se týkal mě osobně (např. jestli chci v místě mého bydliště nechat postavit sídliště), udělal bych to. (samozřejmě aby se na to nepřišlo). A co se týče blokování mojí IP. Mám vytáčené spojení, a tudíž IP pokaždé jinou:-))))

Publikováno: 03.07.2007 23:08
Vencák: samozřejmě. Stejně jako nás napadlo dalších x možností, jak mohou lidé kazit cizí práci a otravovat ostatní. Podvádět se dá ve všem a všude, nejen u internetových anket. Nepokládám to ale za příliš pravděpodobné. Mám o našich čtenářích docela dobré mínění.

Předpokládám, že většina z těch našich návštěvníků, kteří to umí, nemají na takové hlouposti čas a jsou poměrně zdraví.

Pokud nás chcete přesvědčit o opaku, tak se do toho pusťte. Anketu zrušíme a vaši IP zablokujeme :)

Vencák
Publikováno: 03.07.2007 22:09
Tak pozoruji dohady o smyslu anket. Napadlo vás někdy, že když napíšete, že se ankety zůčastnilo 200 lidí, že to třeba nemusí být pravda. Třeba hlasovalo jen 20 lidí a každý 10x. To je základní chyba všech internetových anket. Já vím, ono to hlásí, že lze hlasovat pouze jednou. Šikovnej člověk si ale poradí. Osobně jsem tady žádnou anketu takto nesabotoval, ale třeba ankety na www.excees.info by mohly vyprávět!

Jiri
Publikováno: 03.07.2007 15:01
Tak dekuji, zase nic nevim :-) kazdopadne s tou dopravou to je sileny vsude, ne jen v Ricanech. Ted jsem jel po D1 z Chodova a malem sem tam nechal hlasivky :)

Publikováno: 03.07.2007 14:01
Jan Ambrož: Ano, byl to však průzkum směřovaný spíše do sociální oblasti. Možná by bylo dobré dělat takové nezávislé průzkumy v posledním roce volebního období. Voliči by vystavili známku končícímu zastupitelstvu a volební uskupení by mohla nabídnout veřejnosti program na základě poptávky. Ale mohlo by se to zvrhnout :-). Jinak zatím s dalším průzkumem nepočítáme. Ve zmíněném průzkumu je zajímavé porovnat "životní optimismus" respondentů podle kategorií pohlaví, vzdělání a věk.

Publikováno: 03.07.2007 13:44
Zdeněk Moudrý: to je zajímavé, díky. Bude se podobný průzkum v budoucnu opakovat?

Pokud vím, poslední seriózní průzkum v Říčanech (s metodikou apod.) provedlo Komunitní centrum loni, je to tak?

ricansko.info/cs/clanky/rozvoj-socialnich-sluzeb-informace

Publikováno: 03.07.2007 13:31
Díky panu Černohorskému za odpověď, se kterou se plně ztotožňuji. Ve vztahu k mé osobě ještě upřesním, že spíše sleduji, kdo anketu vyhlásil, a dojaké míry manipulativně nastavil otázku.
Jsme sice už daleko od tématu zdravotnictví, ale přesto považuji diskusi za zajímavou. Proto jsem nechal na webových stránkách města v pravém sloupci (Rozvoj města) před strategický plán umístit vyhodnocení občanského průzkumu, který byl jedním z podkladů pro strategický plán rozvoje našeho města. Je to zajímavé čtení a pořadatelé anket tam najdou desítky námětů na anketní otázku. Možná pak bude zajímavé porovnat výsledek „hlasování“ a seriózní průzkum, byť s tříletým odstupem.

Jiří Černohorský
Publikováno: 03.07.2007 13:13
Ankety by měly mít na úřadě takovou váhu, která jim přísluší, tedy poměrně malou. Anketa nemůže být nic jiného, než zajímavá či nezajímavá sonda do spektra názorů. Může ovšem ledacos signalizovat, na jejím základě lze i provést řádný sociologický průzkum (který má svá pravidla ve formulování otázek, ve velikosti a složení zkoumaného vzorku obyvatel a ve statistickém zpracování), jehož výstup pak už má svou váhu při rozhodování zvolených představitelů. Dobrý průzkum samozřejmě něco stojí.
Anketu tedy nutno brát s rezervou i v případě, že se pro jeden názor vysloví 90% respondentů. Pak je tu ještě právo petiční, jehož mohou skupiny obyvatel využívat. Hlasům občanů jistě musí představitelé města naslouchat, stejně jako musí brát zřetel na argumenty případné "protivné" strany. Představa, že každá, hojnými hlasy podpořená petice se musí prosadit, je ovšem nebezpečná. To snad není třeba rozvádět. Kdyby měl někdo tu energii a sbíral hlasy těch, které výstavba na Fialce nerozčiluje, třeba by také dosáhl několika stovek podpisů.

Jiri
Publikováno: 02.07.2007 14:18
pane Moudrý, mě by spíš jako řadového občana :-) zajímalo, zda tyto ankety mají nějakou váhu na úřadě. Pokud 90% občanů řekne například nechceme tu Tesco, udělá se s tím něco ?
Mraky lidí nadává na zácpy a špatnou dopravu v Říčanech, dělá s tím někdo něco ?
Jinak bych se rád zeptal, kolik stojí výstavba kruhového objezdu ? Jeden by se docela dost hodil hned za první, který je u potravin "plus". Protože tam je to dle mého názoru nejhorší.

Jiri
Publikováno: 02.07.2007 14:18
pane Moudrý, mě by spíš jako řadového občana :-) zajímalo, zda tyto ankety mají nějakou váhu na úřadě. Pokud 90% občanů řekne například nechceme tu Tesco, udělá se s tím něco ?
Mraky lidí nadává na zácpy a špatnou dopravu v Říčanech, dělá s tím někdo něco ?
Jinak bych se rád zeptal, kolik stojí výstavba kruhového objezdu ? Jeden by se docela dost hodil hned za první, který je u potravin "plus". Protože tam je to dle mého názoru nejhorší.

Publikováno: 02.07.2007 10:19
Když ono je to těžké navrhnout téma a zůstat přitom ve zcela neutrální pozici. Mám na mysli m.j. formulaci anketní otázky. Když jsem pročítal odspodu příspěvky, samozřejmě mne napadla otázka přestupu z autobusů na vlak na severní straně nádraží. Nicméně v případě, že seriózní osoba známá z televizní obrazovky zpochybní tento záměr již na úrovni studie, nemá cenu ztrácet čas anketou.
Jinak se průzkumům veřejného mínění nebráním. Dokážu si představit například anketu o zimním stadionu v Říčanech. Nesmí se však s dotazovanými jednat jako s malými dětmi „chceš, nebo nechceš?“. Důležité je před položením otázky seznámit dotazovaného (ne manipulativně) se všemi okolnostmi a dopady, které jednotlivé varianty obnášejí.
Zajímavé by možná bylo zopakovat průzkum veřejného mínění, který se prováděl náhodným výběrem dotazovaných z registru obyvatel. Byly tak zastoupeny skutečně všechny skupiny obyvatel města a výsledky považuji za reprezentativní. Pro zajímavost, ve volném políčku pro vyjádření nespokojenosti dle vlastního výběru se nečekaně často objevovala dnes již zlikvidovaná ruina hotelu Morava.
Mimochodem, počasí má mimořádný dopad na psychiku každého jednotlivce, a tedy i vnímání a hodnocení problémů v aktuálním okamžiku. Nepodceňoval bych to :-).

kolotomik
Publikováno: 29.06.2007 18:34
S lůžkovou částí říčanské nemocnice mám jen nepřímé zkušenosti - zachránili tam několik mých příbuzných. Osobní zkušenosti mám však s říčanskou pohotovostí, odkud jsem si vždy odnášel pocit potížisty. Vloni v létě jsem podstoupil běžný chirurgický zákrok - který prý dnes svede i vrátný. Několik lidí mě přesvědčovalo ať jdu do říčanské nemocnice... To jsem však moc nechtěl slyšet, a raději se svěřil do rukou lékařů ve větší nemocnici... Bohužel vše dopadlo tak, že v této fakultní nemocnici mě odoperoval asi ten vrátnej. Operaci mi udělali tak špatně, že mám dodnes následky a při každé další rekreaci v té pražské nemocnici se setkávám s nehorázným amatérismem... Můj známý, který byl na tom samém zákroku ve stejném období, ale v říčanské nemocnici, si dodnes nemůže vynachválit perfektní přístup personálu této nemocnice a profesionální provedení operace lékařů "z malé" nemocnice....

V.kořen
Publikováno: 29.06.2007 11:29
Chtěl bych se tady anket a Honzy Ambrože zastat. Ony přeci jen nějakou vypovídací hodnotu mají. Není to metodicky ošetřený sociologický průzkum, ale něco se z anket vyčíst dá. V případě předcházející ankety o Fialce určitě. Vím, že spoustě lidí je Fialka ukradená, přestože i jejich život zřejmě výstavba sídliště negativně ovlivní. Přes tento fakt to byla jedna z nejživějších anket, hlasovalo několik set lidí. Poměr pro a proti byl v tomto případě nečekaně propastný. Lidé výstavbu komplexu šmahem odmítli. Jenom politik, který má hroší kůži a nechce z jakéhokoli důvodu vidět, se pustí do zpochybňování anket a petic. Co jiného dělat, když se anketa "nehodí do krámu", že? Zatím nikdo na radnici neudělal ten pozitivní krok, aby si řekl : "No jo, místní lidé - mí voliči - to sídliště doopravdy nechtějí :-(." Na druhou stranu konkrétnější anketní otázky jsou vždy lepší, v tom naprosto souhlasím. V případě dopravy, by mě zajímala odpověď obyvatel třeba na otázku - jestli je dobré, přivést do kritické spojnice mezi silnicí 101 a Černokosteleckou další dopravu - a to zhruba 250 autobusů a možná tisíc aut denně od nově navrženého regionálního dopravního uzlu. Pokud by lidé napsali, že s tím nesouhlasí, tak to nemusí být jenom vyjádření obecného nesouhlasu s novými stavbami, jak na jiných fórech píšete pane místostarosto. Může to být opravdu vyjádření názoru, že lidé takový nápad považují za krkolomný nesmysl, který dopravě v Říčanech spíš přihorší. Politika přeci není vnucování momentálních nápadů a idejí, ale službou veřejnosti, která se nedá realizovat bez vzájemné otevřené komunikace. I anketa je formou takové komunikace, byť se do ní zapojují jen ti aktivnější. Mlčící většina může mít samozřejmě názor jiný. Přitom ale rozhodně nemusí být mlčení projevem spokojených lidí. Může být také vyjádřením toho, že s politiky už lidé nechtějí mít nic společného. Mlčení může být vyjádřením skepse, že jedno kliknutí stejně nic nezmění. Nejlepší ankety by byly takové, ve kterých by se vyjádřilo dvanáct tisíc místních obyvatel, ale to je sen. Jen lidi hlasujte a politici otevřete oči i mysl:-)! VK

Publikováno: 29.06.2007 11:04
Díky za plodnou diskusi :)

Zdeněk Moudrý: připomínám, že třeba anketa o (ne)bezpečnosti v Říčanech dopadla velmi dobře... Nemáte nějaký další tip na otázku (kromě počasí)?

Revoluce: anketu ke konkrétní věci jsme dělali také (Tesco, Fialka), není ale snadné najít takové téma, které by zajímalo skoro všechny čtenáře a lidi by o tom byli relativně dobře informováni, viz třeba ten gympl. Takovou anketu si dovedu představit přímo v tom článku :)

Revoluce
Publikováno: 29.06.2007 09:58
Souhlasím s paní Špačkovou. Ankety ano, ale asi k nějakému konkrétnímu aktuálnímu problému. Odpovědi na otázky typu "Jste spokojeni se školstvím na říčansku?" v podstatě jen kopírují všeobecné nálady ve společnosti. Výsledek je poměrně předvídatelný.

Na druhou stranu je mi jasné, že "tvrdé" ankety typu "Je kritika školské rady vůči vedení gymnázia oprávněná?" (např.) by pravděpodobně vzbuzovaly emoce, a říčansko.info by tak lehce sjelo ze své seriózní koleje, což by taky byla škoda... :)

Publikováno: 29.06.2007 09:16
Osobně považuji za přínos, že se Říčansko.info snaží vyprovokovat debatu o důležitých tématech v regionu a používá k tomu mimo jiné ankety. Ne každý velký problém může být vnímán jako akutní. Navíc výsledky (i reakce na ně:) podávají také obraz o tom, kdo na tyto stránky chodí. Pro zástupce města by bylo možná zajímavé nadhodit redakci témata anket, u kterých by je názor občanů zajímal. Ale pokud je zajímají spíš názory občanů na počasí...

Publikováno: 29.06.2007 08:52
Co takhle ankentu o spokojenosti s letošním počasím? Nikomu by neublížila a možná by to byla jediná anketa s kladným ohlasem (když nepodlehnu dojmu z posledních dní, tak se mi líbí). Všechna témata, která jsou „problémem doby“ logicky vyjdou záporně. Proč je tedy dělat? Ke zlepšení situace určitě nepomohou a labilnějším jedincům potvrzují, že je všechno špatně.

Publikováno: 28.06.2007 22:39
Hana Špačková: díky za názor. Předně chci říci, že anketa si určitě nedělá ambice být autoritativním a nezpochybnitelným výzkumem, je spíše zajímavým komunikačním prostředkem s našimi čtenáři.

Na druhou stranu bych její výsledky úplně nezahazoval, přeji jen, možnost kliknout v pravém sloupci na odpověď má každý zdejší návštěvník. Pokud většina z těch aktivních zvolila nějakou variantu, jistou vypovídající hodnotu to má.

U těchto anket se prostě určitému zobecnění nevyhneme. Stejně jako jsme se dříve ptali na říčanské školství nebo silnice. Jistě, jsou zde lepší a horší školy, kvalitní a méně kvalitní učitelé, sjízdné a méně sjízdné silnice. Pokud bychom se ptali na každou zvlášť, ničeho bychom se nedobrali. Lidé mají na tyto oblasti subjektivní názory, které nás zajímají. Otázku na téma "Zdravotnictví" tedy pokládám za legitimní.

Teď běží anketa o způsobu dopravy do Prahy. Napadá Vás nějaká zajímavá otázka, na níž by se dalo odpověděť ano/ne/nevím? Předem děkuji za každý námět.

Publikováno: 28.06.2007 21:59
Myslím si, že otázka byla nešikovně položena a nelze na ní objektivně a jednoznačně odpovědět. Zdravotnictví je velmi široký pojem a zahrnuje jak ambulantní péči tak nemocniční. V obojím je pro pacienty s různým onemocněním různá úroveň poskytovaných služeb a myslím, že je nelze porovnávat. Proto si myslím, že výrok, že lidé se zdravotnictvím v Říčanech nejsou spokojeni, je výpovědí nic neříkající a poškozuje dobré lékaře ve městě, kterých je tu, podle mého názoru, většina. Podobných anket se účastní občané, kteří nemají právě dobrou zkušenost a koluje jim nahromaděný adrenalin v krvi. Běžně spokojený občan nemá potřebu se vyjadřovat. Anketu, která zjišťuje úroveň zdravotnictví ve městě si představuji docela jinak.

Reklama
RD a byty ve viladomech
Reklama

Reklama
Tenzo