Ricansko.info > Články > Říčanské školy v úterý (ne)stávkují

Říčanské školy v úterý (ne)stávkují

Rubrika: Zprávy z regionu | 03.12.2007 23:19
Základní škola Říčany5600 škol se v úterý zapojí do stávky učitelů. Její podpora není v Říčanech jednoznačná. Některé školy učit nebudou, jiné ano.
Aktualizováno

Reklama

Mezi stávkující školy se zařadí základní škola v Bezručově ulici. Škola bude uzavřena, stravování v jídelně je ale zajištěno. Pro děti z prvních a druhých ročníků, které o to dopředu požádaly, bude připraven náhradní program. Této nabídky ale může využít pouze padesátka žáků. Ostatní mají v úterý prázdniny.

"Horní základka" o tom informovala na svých webových stránkách. Cílem protestní stávky má být navýšení státních výdajů do školství o tři miliardy. 2,5 miliardy chtějí učitelé získat na své platy.

Učit se nebude ani na státním Gymnáziu Říčany. Pro nižší ročníky škola zajistí dopoledne náhradní program. Kvůli nízkému počtu zájemců se nebude ani vařit v jídelně, informovala škola.

4. prosince v 10:15 jsme doplnili vyjádření Svatavy Škroníčkové a Romany Bezvodové.

Opačný postup naopak volí I. ZŠ Říčany, jejíž hlavní budova stojí na Masarykově náměstí. "I. ZŠ Říčany nestávkuje," řekla nám ředitelka Svatava Škroníčková.

"Důvodem je především to, že školy, kde nejsou organizované odbory, nebyly informovány. První podklady ke stávce jsme obdrželi mailem 29. nebo 30. listopadu (čtvrtek, pátek), a to už bylo pozdě. Je nás přes padesát zaměstnanců na více místech, jak jistě víte, a s různou pracovní dobou (učitelé, vychovatelé, kuchařky, uklízečky ...) - není jednoduché najít den a hodinu na společné setkání. S důvody stávky souhlasíme a podporujeme ji," prohlásila pro náš server Svatava Škroníčková.

Na Olivovně stávkují

"Učitelé ZŠ a MŠ při o.p.s. Olivově dětské léčebně stávku podporují. Ve škole se nebude učit. Vzhledem k tomu, že bychom však udělali problém pouze zdravotnímu personálu a rodiče by stejně stávku nijak nepocítili, se o děti v době výuky postaráme. Bude pro ně připraven náhradní program," řekla nám Romana Bezvodová, ředitelka školy.

Stávkovat samozřejmě nebudou soukromé školy.

Související články:
27.09.07 Základní škola v Říčanech oslaví 100. výročí
13.09.07 „Škola má za sebou mimořádný rok“
20.12.06 II. ZŠ Říčany má novou tělocvičnu

Autor: Redakce | Zpět

Vaše názory

Přidejte Váš názor
Publikováno: 10.12.2007 17:36
Nikde

Publikováno: 10.12.2007 15:06
Pardon, a kde učíte paní Tamchynová?

Adéla Michalová
Publikováno: 08.12.2007 13:42
Naprosto souhlasím s Xyz. A moc dobře si pamatuju, jak to na škole (např. říčanském gymnáziu) chodilo. Některý učitel(ka) si to tam šel(šla) na pár hodin denně jen odsedět, na jiném bylo vidět, jak ho práce baví a jak se ji snaží dělat zodpovědně. Samozřejmě, že jsem tehdy byla ráda, za "proflákanou" hodinu, ale o to víc se teď budu muset doučovat to, co už jsem dávno měla umět ze střední školy.

PROCHÁZKA
Publikováno: 08.12.2007 11:20
Mého syna učila stará nervózní soudružka učitelka.To co děti naučila, by zvládnul i popelář. Hrůza, že by jí měly ještě přidat peníze. Samozdřejmě, by to pochopila jako ocenění její ,,skvělé práce,,....A ředitelka, která takto špatné učitelce dovolí vzdělávat naše děti - také přidáme : (

Xyz
Publikováno: 08.12.2007 10:56
Jana Ryvolová - Vaším příspěvkem jste asi chtěla dokázat oprávněnost stávky, povedl se Vám ale úplný opak. Obhajování učitelské práce je hezké, ale úplně zbytečné. Představte si, že bychom to tady udělali všichni a teď se přeli o to, kdo má nejnáročnější povolání. Každý si myslí, že to co dělá, je hrozně důležité. A všichni bychom stávkovali. Směšné.

Co je důležité: já úroveň školství znám jako jeho spotřebitel. To mi stačí. Když jdete pro rohlík do pekárny, ptáte se pekaře na pracovní proces? Zaplatíte, dostanete rohlík. Nelíbí se vám prodavačka? Jdete jinam.

Ale jak je to ve školství, které si povinně platíme z daní, ať už ho využíváme nebo ne? Existuje systém, který by dovedl odhalit špatné učitele od těch dobrých, kvalitní školu od méně kvalitní? Komu se učitel a škola zodpovídají? Jak poznáte učitele, který se fláká (a že jich je - a děti jsou samozřejmě rádi) a svědomitého učitele? Nijak. Konkurence mezi učiteli není, takže třeba na zakládce někdo přijde a ještě se ho zeptají, co chce učit. A co ředitelé, mají manažerské schopnosti, nebo to jsou jen údržbáři? Ví to někdo? Nebo se jednou za rok napíše nějaká zpráva, která založí do šanonu?

Když tu jednou na tomle webu probíhala diskuse o gymnáziu, zajímavé sledovat, jak se vedení školy hrozně divilo, že se jí vůbec někdo odvažuje veřejně kritizovat a diskutovat o její kvalitě. Neuvěřitelné. To samé jako s úředníky.

Úroveň českého státního školství (výbava, systém) a učitelů (komunikace, IT, výchova k aktivní práci) je velmi pochybná - čest výjimkám. Jde ale komplexní problém.

A nyní k té stávce: řekněmě že stát uvolní tři miliardy vybraných daní (které nepůjdou jinam) a věnuje je na platy. Každý učitel v ČR tedy průměrně dostane 1000 Kč/měsíc navíc.
Ten špatný učitel navíc dostane víc peněz, protože je třeba starší! Vždyť to je úplně skandální. Dobří jsou nemotivovaní, neocenění a kašlou na to pak taky. Proč by chodili pracovat do tohoto systému? Jestli jste zatím učila málo, dostane max. pár stovek. Zlepší tyto 3 mld. úroveň českého školství, zlepší 3 stovky měsíčně navíc od zítřka vaši práci? Na okraj připomínám, že průměrný plat učitelů je 23 tisíc, je tedy vyšší, než mají 2/3 obyvatel ČR.

Uvítal bych, pokud byste stávkovali za zlepšení kvality školství, změnu systému, kde mzdy jsou "jen" vrcholkem ledovce. To by to ale asi nemohli organizovat odbory, že.

Mimochodem, to už tu také zaznělo: pokud učení berete jen jako zaměstnání (a z vašich vyjádření to tak vyplývá), můžete zaměstnání kdykoli změnit. U povolání (poslání) to moc nejde, o tom jste ale nemluvila.

Publikováno: 07.12.2007 20:23
Vážený pane Víte, na zastupitelstvu v původním návrhu kontrola nebyla, pan Posolda proti tomu vystoupil a většina radních kontrolu odhlasovala. To se nepodařilo u kancelářského vybavení. Co se týče stavby a staveniště, vše je závislé na projektu a usazení stavby na pozemek, firma zabere takovou část pozemku, kterou jí dovolíte. Chrám sv Víta se stavěl od r. 1344 do r. 1929. Třetí gymnasium, které navštěvují děti z Říčan, je v Babicích. Míru zadluženosti jsem vypočítala z údajů zveřejněných v Kurýru, došlo-li k omylu, omlouvám se. S pozdravem Tamchynová

Ivan Vít
Publikováno: 07.12.2007 14:05
Tak ještě jednou paní Tamchynová, stavět rodinný dům a školu je docela rozdíl, nemyslíte. Už srovnávat takové dvě akce je dost nerozumné. Nejde ani tak o rozsah stavby, ale především o to, kdo se bude na staveništi pohybovat. Jedna rodina oproti deseti třídám plných dětí a několik zoufalých učitelek...........co myslíte, je v tom nějaký rozdíl?
Nevím, která tři gymnázia v Říčanech máte na mysli. Já znám pouze dvě a ta již dávno děti z 2. stupně odčerpávají. Jen díky tomu je ještě situace na ZŠ zvládnutelná.
Mýlíte se také v tom, že zastupitelé nebyli ochotni kontrolovat přestavbu MěÚ. Naopak jsme si vymínili převod prostředků na přestavbu do rezervy zastupitelstva a jejich postupné vydávání na základě dokončování a přebírání jednotlivých etap výstavby.
Definitivně se s Vámi rozcházím v pohledu na zadluženost města. Každý obyvatel v současnosti nesplácí 1000 Kč měsíčně, jak píšete, ale přibližně 750 Kč za rok!!
A tak je to skoro se všemi informacemi, které na říčanských fórech šíříte.

Publikováno: 07.12.2007 12:39
Pane Víte, děkuji za odpověď, sama jsem svůj dům stavěla po částech a bez úvěru, takže vím, že základem je projekt, který s tímto způsobem výstavby počítá již v zadání. V Říčanech jsou 3 osmiletá gymnasia, která odčerpávají žáky 2. stupně, a jak budou přibývat malí říčaňáci také nevíme. Kdybych nebyla přítomna projednávání rozpočtu na 2007 rok, asi bych zastupitelstvu důvěřovala více. Jejich neochota kontrolovat stavební firmu rekonstruující 2. podlaží úřadu na Komenského nám byla šokující. V současnosti platí každý obyvatel 1000 kč měsíčně za úvěry města, bohužel jste mi neodpověděl, kdy bude úvěr splacen. Doufám, že se mi podaří navštívit veřejné projednávání rozpočtu na příští rok a jednání zastupitelů bude méně velkorysé k chodu úřadu samého. S pozdravem Tamchynová

Publikováno: 07.12.2007 10:51
Paní Tamchynová, získat dotaci na stavbu nové školy z EU, je skutečně téměř neřešitelný problém. Jsme proto jako občané města (alespoň ta jejich část, která dnes řídí běh Říčan), velmi rádi, že jsme získali příslib na dotaci ze státního rozpočtu. Ten příslib je, jak asi víte, 52mil. ročně, v průběhu tří let. Celkem tedy asi 156mil Kč. Nevím, jak Vy, ale já to považuji za velký úspěch. Pravda je, že výstavba školy si vyžádá ještě přibližně dalších 100mil. Kč, které zatím musíme pokrýt úvěrem. Nikde ale není psáno, že alespoň na část tohoto úvěru nenajdeme v budoucnu jiné než městské zdroje. Plánovat je ale předem je jaksi nesmyslné (zvlášť když zatím nemáme potvrzených na 100% ani těch prvních 52mil.od státu), stejně jako uvažovat o výstavbě školy po částech. To by totiž stavbu rozhodně nezlevnilo, nehledě na problémy s výukou v objektu, kde ve vedlejším pavilonu nebo snad dokonce ve vyšších patrech probíhá dostavba dalších 8 tříd. Vy si takovou situaci umíte představit? Pokud ano, tak chcete říct, že byste za ni vedení města nekritizovala nebo byste ho dokonce pochválila??
Chtěl bych zde připomenout článek z Kurýra o tom, jak se stavěla před sto lety škola na náměstí. I tehdy se muselo město zadlužit a určitě bylo mnoho pochybovačů, zda to má zapotřebí, zvláště když bylo několik let celé druhé patro budovy prázdné. Chvála bohu byli tehdy v přesile ti radní, kteří se nebáli do toho rizika jít a svoje rozhodnutí si proti pochybovačům obhájili. Z jejich prozíravosti říčanské školství 100 let žilo. My si asi tak ambiciózní cíle neklademe, ale i tak teď přijímáme řešení na několik desítek let dopředu. Já osobně věřím, že je správné.
Ivan Vít

qwe
Publikováno: 06.12.2007 22:19
2TT: Je hezké, že jste poděkovala za otázku, škoda jen, že jste na ni neodpověděla.

Publikováno: 06.12.2007 11:46
Děkuji za otázku pane Víte. Dle dostupných informací mají Říčany cca 100 až 150 mil. na školu , a pozemek. Toto představuje 50- 60% předpokládaných nákladů. V základě tedy splňuje podmínky pro dotace z EU, získání ale představuje jisté obtíže. Takže já jsem pro projekt výstavby na etapy. Etapy podle mého názoru jsou uzavřené celky, např 10 tříd a zázemí, ve 2. etapě 8 tříd . Později rozdělené na 1-5 ročník a 6.-9. Uznávám že bez úvěru se to asi neobejde, jenže je veliký rozdíl v úvěru 10-20 mil. a 100 mi. To znamená 8330kč/ obyvatele + úroky, nebo cca 2000 kč/ ob. + úroky. Z psychologického hlediska to nejhorší, co může investor udělat, je oznámit dodavateli rovnou nějakou částku. Vždy ji překročí. Kdy Říčany splatí své stávající dluhy? S pozdravem Tamchynová

Publikováno: 06.12.2007 08:25
To: Tamchynová
Aby bylo všem jasno ve vašich názorech, jste tedy proti tomu, aby se v Říčanech nová škola stavěla?

Publikováno: 05.12.2007 20:26
Milá qwe školu dělají v prvé řadě učitelé, žáci a rodiče. Barák je až na dalším místě. Moje bývalá spolužačka, učitelka základní školy, utekla ze školství když zjistila, že jeden její žák, prvňák, dostává od otce pohlavek za hvězdičku a odměnu za černý puntík.
Rodiče a děti jsou různí a kantorům vyšší plat přeji. Říčaňákům nesmyslné dluhy ne.

qwe
Publikováno: 05.12.2007 17:11
Ráda Vám vysvětlím svůj postoj. Biju se za novou školu, neboť je to prostě potřeba - pro děti i pro pedagogy. Učitele, doufám, neosočuji (omlouvám se, pokud to tak vyznělo), jen volám za taková úsporná opatření, aby se ze školství (lze dosadit i jiné rezorty) neztrácely miliardy, aby se neplýtvalo, aby učitelé dostávali tolik peněz, kolik si zaslouží podle své práce a její kvality a ne podle toho, kdo má odslouženo více roků, aby ve školství (lze dosadit "všude") pracovali jen lidé, které ta práce baví a ne že ji "jen dělají proto, že je nikde jinde nechtějí" nebo oni nechtějí "nevýhody jiných zaměstnání. Mnohde vidím i slyším, že lidé nechtějí dělat moc hodin, chtějí pracovat v teple, v klidu, mít hodně volna a hlavně hodně peněz za to - fajn, chtít to mohou, ale nemohou to dostat a v tom je ten hlavní rozpor. Vážím si práce nejen učitelů, ale všech, kteří ji dělají dobře a rádi a je to na nich i na jejich výkonu znát!!! Nežijeme v ideálním světě a tak holt nikdo není ideální, prosím však alespoň o trochu realistického pohledu na tyto problémy...

Publikováno: 05.12.2007 16:19
Milé qwe, prosím o Vysvětlení Vašeho postoje ke školství. Zde osočujete pedagogy, v naší diskusi u předešlého článku se bijete za novou školu stůj co stůj . Tak jak je to s Vámi?

Jana Ryvolová
Publikováno: 04.12.2007 17:10
To xyz:
Učím, končím většinou v půl třetí. Další minimálně dvě, ale spíše více hodin denně strávím přípravami na následující den, opravami písemek. Asi si neuvědomujete, že práce učitele vyžaduje do 45 minutových úseků rozdělenou NONSTOP kontrolu studentů, organizování jejich práce, nutnost soustředěnosti na to, co říkáte, a zároveň schopnost vše to zvládnout, když se vám každou chvíli někdo v hodině baví. Není to jako sedět v kanceláři a pracovat 15 minut v hodině, zbytek strávit surfováním na internetu.
„Pojďte si to zkusit“ říká člověk, který zná praxi, tomu, který vůbec netuší, jak praxe vypadá, a jen kritizuje, co nezná. To nám, Čechům, jde výborně.
Končím, tato debata mě unavuje, o to víc, že se druhá strana opět nedokáže pod své názory ani podepsat.

P.S.: Cíle jsou stanovené v tematických plánech, osnovách, novém ŠVP a RVP, které tvoříme po vyučování, a o kterých předpokládám nemáte ani páru. Na prázdniny dostáváme práci navíc.

qwe
Publikováno: 04.12.2007 17:07
Když dáte 3 mld. Kč učitelům, oni se s tím nespokojí - budou to chtít samozřejmě každý rok - co příště škrtnete, vypustíte, nekoupíte? A je určitě vše v pořádku ve školství nebo se nehorázně plýtvá? Proč je nejdéle sloužící učitel automaticky lépe honorovaný a ne ten nejlepší? Je takové rovnostářství prospěšné? Neplatí vždy, ale někdy přece - kdo umí umí, kdo neumí učí?
Je průměrný plat učitele rozpočítáván správně, nebo by měl být počítán celoroční příjem/10ti a ne 12ti ?
Nezlehčuji náročnost tohoto povolání, ale když se někdo rozhodne být učitelem, ať jím klidně je, ale není správné říct - já chci být učitelem a dejte mi desetkrát tolik, to je jedno, že není kde vzít!


Velmi mě pobavil názor, že „v cizině se mají učitelé lépe a jsou váženější“. Nejsou. Žila jsem tam nějakou dobu a platí to jen pro některé země a většinou jen pro vybrané školy (hlavně vysoké). Mají se tak, jak se má celá společnost, vydělávají tak, jak odpovídá platům té které země, ale hlavně také platí za bydlení, stravu, dopravu atd. také tak, jak odpovídá platům té země. Nejlegračnější však je možnost, že by (někteří snad ano) se náš učitel se svým přístupem a nasazením chtěl ucházet o to výhodné místo v zahraničí – proč to neudělají ???

Taky nazor
Publikováno: 04.12.2007 16:59
A schvalne, pro si myslite, ze nejvetsi procento skol ve meste, ktere stavkuji, je na severni Morave? Napada me usmevna paralela s vysledky (nejen) poslednich voleb, ale nemam pro to zadne dukazy ;-).

Taky nazor
Publikováno: 04.12.2007 16:41
Uz se mi dlouho nestalo, abych se pri cteni diskuze na ricansku takhle hlasite zasmala.
Stavkujici ucitele jiste nikdo nenuti ve skolstvi pracovat, vzdyt mohou jit delat cokoliv jineho. A proc tedy nepozorujeme hromadny odchod ucitelu ze skol?

Pribeh ze zivota, znamy dal po 8 letech uceni na gymnaziu vypoved a sel pracovat do personalni agentury do Prahy, dostal nastupni plat vice nez trojnasobny. Po roce se mu ale zacalo zajidat dojizdeni do centra, 10+ hodin denne v praci, stress, vysoka zodpovednost. Dodelal dva mesice, nechal si vyplatit posledni premie, dal vypoved a dnes uz zase uci - ne proto ze nebyl uspesny - naopak, ale proto ze mu chybeli dva mesice prazdnin, byt ve 4 doma, ucastnit se lyzarskych a jinych vycviku a dalsi ulevy ucitelske profese.

Cely problem Ceske republiky je to, ze jeste porad spousta lidi veri, ze skolstvi ma byt pro vsechny zadarmo, to je veleblud, proti kteremu se musi bojovat. Dokud nebudou vysoke skoly plne hrazene svymi studenty (existence socialnich stipendii a statnich bezurocnych pujcek je nezbytna) a prumyslem cerpajicim z vysledku vyzkumu. Tim by se odmazalo x miliard na blbecky co se zapisi na technickou univerzitu bez prijimacek, aby meli aspon pul roku status studenta a levnejsi listek na mhd, zaplacene socialni a zdravotni poj. a chodi na cerno delat nekam do firmy, a ze jich je!

Dalsi vec z praxe, je verejnym tajemstvim, ze situace s nekterymi vyucujicimi (fyzika, zsv) na GR je tristni. Vasim detem se nedostava kvalitniho vzdelani - celkove se jim snizuje rozsah moznosti dalsiho studia i pracovniho uplatneni. Stejni vyucujici (i kdyz by uz davno ucit nemeli, nebo alespon ne na GR) pak klidne stavkuji za vyssi platy cjako by se nechumelilo - a pritom je jim ten statni plat moc mily, v soukromem sektru by totiz umreli hlady.

Chcete-li srovnavat s EU, pak srovnavejte komplexne, a ne jen vysi platu. Vzdyt i maslo za komunistu bylo v prepoctu na prumerny plat mnohem drazsi nez je dnes. Jinak ma ta sposta zvastu vypovidaci hodnotu 0.

Publikováno: 04.12.2007 15:32
A ještě něco:
podle evropské agentury pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci vyplývá že, v Evropě je hlukem nejohroženější profesí učitelka v mateřské škole. Teprve po ní následují lidé pracující v lesnictví a zemědělství a další profese.
Průměrná hladina hluku v MŠ je 80,3 decibelů. To je, jako byste stáli uprostřed rušné dvouproudové křižovatky. Práce v takovém prostředí s sebou přináší určité vyčerpání, tak prosím dopřejte učitelkám nějaký ten týden dovolené navíc :-)
J.Š

Publikováno: 04.12.2007 15:22
Vláda připravila reformu veřejných financí, která dopadne na celou společnost. Každý řemeslník, každý obchodník si nechá náklady, které reforma přinese, od zákazníka zaplatit.
Co ale lidé zaměstnávaní státem?

Navíc, dnešní stávka zaměstnanců ve školství není jen o platech!
Resort školství by měl v roce 2008 dostat méně kromě platů také na ostatní běžné výdaje – pořizování
učebnic, učebních pomůcek, v mateřských školách na nákup hraček, výtvarného materiálu, ochranných
osobních pracovních pomůcek, ale i na zajišťování dalších vzdělávání pedagogů.
A protože jsou ohroženy hlavně mateřské školy, školní družiny a školní jídelny, neboť tyto činnosti skutečně negarantuje ústava jako bezplatné a nynější vláda je chce zpoplatnit jako
službu, mohlo by se stát že v budoucnu to budou právě rodiče, kteří budou za tyto služby platit tisícové částky.

I my jsme se proto zapojili do stávky, neboť nesouhlasíme se záměrem vlády snižovat výdaje ve školství.

Jarmila Šebková
III. mateřská škola Říčany

Xyz
Publikováno: 04.12.2007 14:33
A ještě si neodpustím reakci:

- "učitelé mají v Evropě více" - všechna povolání v západní Evropě mají více.
- "pojďte si to zkusit" - je argument stejné hodnoty (nulové), jako výzva typu pojďte si zkusit řídit vlak, stavět dům, dělat politiku, hrát fotbal nebo řídit firmu.

A. Kučera
Publikováno: 04.12.2007 14:11
qwe, xyz - abeceda voličů ODS :-§ ? To jsme to dotáhli v Říčanech fakt daleko, že se odvážná pravice schovává za anonymy. Že by stud?

Xyz
Publikováno: 04.12.2007 13:20
Jano Ryvolová, souhlasím s vámi.

Pokud ale učitelství považujete v prvé řadě především za zaměstnání, pak nezapomínejte na důležité benefity - prakticky žádné stanovené cíle, žádná kontrola a žádná odpovědnost za dosažené výsledky a krátká pracovní doba.

Kdo končí v práci brzy odpoledne a dříve, má 2 měsíce dovolené + prázdniny během celého roku? Nevím jaké máte zkušenosti vy, ale podle mě naprostá většina učitelek učí "z podstaty" bez domácí přípravy a dalšího vzdělávání.

Pokud bychom na ně s rostoucími platy také aplikovali požadavky korporátního světa, umím si představit, že 75 % současných učitelských sborů by rádo zůstalo na současné mzdě a v pohodičce. Kvalita výuky se s přidáním na mzdách nezlepší.

Jedinou nadějí by jen bylo, že by to do škol přitáhlo mladé absolventy VŠ. (A ti starší by tím asi přišli o práci, paradoxně i díky své stávce...).

Jana Ryvolová
Publikováno: 04.12.2007 12:26
Můj předchozí příspěvek dedikuji qwe.

Jana Ryvolová
Publikováno: 04.12.2007 12:25
To , zbaběle anonymní:
Když se někdo rozhodne být učitelem v Evropě, dostává se mu náležité úcty a finančního ohodnocení, protože má docela důležitou a zodpovědnou funkci vzdělávat a vychovávat nové generace. V naší zemi tomu tak není, na učitele se často plive, peníze se topí v nesmyslných „rádobyreformách“ a v kapsách tzv. „nejvyšších“.
Pojď si to vyzkoušet, chrabrý anonyme!
Kdo by tebe a tvoje děti učil, kdyby nebylo učitelů, kteří do toho jdou i za cenu nízkého platu a skromného živobytí?

Revoluce
Publikováno: 04.12.2007 12:14
Milé qwe, hlavně se do toho, prosímvás, nezaplétejte, nebo si tu zase utrhnete ostudu.

qwe
Publikováno: 04.12.2007 11:27
2 SteveV : Něco pozitivního by měli dodat učitelé, abychom se nestali jen dojnou krávou.

Když se někdo rozhodne být učitelem, tak snad ví, jaký plat jej čeká (vzdělání na to mají).
Je hezké říct: "já budu učitelem (železničářem, zemědělcem, úředníkem ... nebo si dosaďte cokoli jiného) a vy všichni mi koukejte přidat ze svých peněz na můj plat nebo aspoň pořádnou dotaci, jinak uvidíte, vezmu si Vás jako rukojmí a budu stávkovat"!!!

SteveV
Publikováno: 04.12.2007 09:54
Jestli je tomu tak, jak tvrdí neznalek, tak teda naše politiky nemám rád ještě více. Kdy konečně do školství dodají něco pozitivního?
Jinak držím učitelům palce, ať se jim to podaří.

neznalek
Publikováno: 04.12.2007 07:18
Podle právních předpisů děti, které půjdou na oběd na škole, kde se stávkuje, musí zaplatit plnou cenu oběda!!!! V době kdy není školní vyučování nemají totiž děti nárok na dotovaný oběd (prázdniny, nemoc atd. atd.).

Reklama
RD a byty ve viladomech
Reklama

Reklama
Tenzo