Ricansko.info > Články > Rekonstrukce nádraží v Říčanech končí

Rekonstrukce nádraží v Říčanech končí

Rubrika: Zprávy z regionu | 05.11.2008 00:20
Vlak Říčany u Prahy18 měsíců. Tak dlouho trvala rekonstrukce nádraží v Říčanech, která teď pomalu končí. Rondel je připraven, stejně jako okolní zastávky na IV. železničním koridoru.

Reklama

V březnu 2007 jsme vydali článek Nádraží v Říčanech čeká rekonstrukce. Tehdy dělily říčanské nádraží dny od zahájení stavebních prací, které pro cestující znamenaly výluky, nepohodlí a zpoždění vlaků.

Nyní po půldruhém roce je akce pro Říčany zásadního významu téměř u konce.

Přestavba je dokončena, což redakci Říčansko.info včera potvrdil Jiří Šťastný ze Správy železniční dopravní cesty.

"Na vlakovém nádraží V Říčanech jsou stavební práce v podstatě ukončeny, zbývá spíše jen úklid," ujistil Jiří Šťastný. To samé prý platí pro zastávky v Kolovratech, Uhříněvsi a Dolních Měcholupech.

"Stavba „Optimalizace trati Strančice – Praha-Hostivař“ je již prakticky zprovozněna, konečný termín byl až od nového grafikonu, tedy od 14. prosince 2008."

Rondel už zprovoznili

Posledním úkolem na říčanském nádraží bylo zprovoznění rondelu, který zajistí bezbariérový vstup na komunikaci podél trati a na ulici Ruská.

"Rondel v Říčanech je hotov, cestujícím byl zpřístupněn v pondělí ve 14 hodin," hlásil Jiří Šťastný. Ještě včera ale nebyla dokončena cesta vedoucí od rondelu k "Myší díře".

Kromě zlepšení pohodlí v souvislosti s ukončením stavebních prací se cestující na Říčansku mohou těšit i na úpravu jízdního řádu - od prosince budou vlaky ve špičce jezdit zhruba každých 15 minut.

Přesto někteří cestující nejsou spokojeni, vadí jim, že se prodej jízdenek přemístil do obchodu Pont v podchodu nástupišť. Dosavadní budova přitom zůstala zavřená a lidé tak přišli o čekárnu.

Související články:
27.10.08 Další osud nádražní budovy v Říčanech - prodej?
23.09.08 Lístky na vlak už prodávají v podchodu nádraží
13.09.08 V podchodu nádraží v Říčanech otevřeli obchod
29.08.08 Výstavba ve Strančicích omezí provoz na trati
02.07.08 Hlavní nádraží se mění. Jak ovlivní cestování?
16.06.08 Od prosince mají vlaky jezdit i po 10 minutách
13.06.08 Jak pokračuje rekonstrukce nádraží v Říčanech?
06.05.08 „Rekonstrukce nádraží v Říčanech nás sužuje“

Autor: Redakce | Zpět

Vaše názory

Přidejte Váš názor
Lukáš B.
Publikováno: 19.11.2008 13:24
pro Svetlik: pane o víkendu jsem jel asi po 5 letech vlakem a máte naprostou pravdu. U nádraží nejsou dodělané napojení na stávající chodníky, všude bordel a čmáranice. Výtahy nefungujou...takže chudák stařec či maminka...v kiosku jsou chytrý až na půdu a jejich blbé keci jsem raději přešel...každý nejezdí vlakem každý den. Na peroně jsou ukazatele kdy přijede vlak, ale oni fungují asi 10 minut před příjezdem vlaku!!! Takže když přijdete dříve, no tak nevíte kdy jede vlak. Rondel je stavba staveb...to máte pravdu a lavičky bych tam dal, ale když tam nebudou kamery no tak tam budou bezdomovci a jiná hrůza. Ono vůbec nádraží bez kamer a dohledu je na prd. Ale raději dále nebudu upřímný, protože se ozve opět někdo z radnice že jsem negativní...nejsem a vlakem už nepojedu!!! To nepočítám jak vypadaj dnešní vlaky!

Marián Svetlík
Publikováno: 18.11.2008 22:41
Začnu, s dovolením, názorem subjektivním. Rondel je humus největšího kalibru a na mě dělá dojem, že si nějaký stavař hrál na architekta. Příliš hmoty - působí spíše jako bunkr. Epesní jsou dvě zcela nesourodé linie oken, dolní je navíc "velmi umě a téměř neznatelně" dvakráte zalomena...proč, ví jen autor. Tento fenomenální celek je doplněn onou pověstnou třešničkou na dortu v podobě stříšky před vchodem. Škoda jen, že tato už je vytažená z nějakého katalogu a se zbytkem jemně, ale skutečně pouze jemně, neladí... O stavebním provedení samotné železniční stanice už toho bylo řečeno dost, byly použity standardní prvky bez nápadu, ale co už s tím, holt pod střechu prší... Ohledně zrušení čekárny ve stávající výpravní budově - alespoň někde je vidět snaha o úspory. S výjimkou snad jednoho či dvou párů spěšných vlaků zde zastavují jen vlaky příměstské dopravy a na ty se obvykle nechodí s půlhodinovým předstihem jako na rychlík do Ostravy, situace se ještě zlepší zavedením spojů linky S29 a zkrácením intervalů, živit vytápěnou čekárnu tedy lehce postrádá smyslu (a ano, v tom ničemném rondelu mohlo být vprostřed pár laviček). Kapitolou samou pro sebe je prodej jízdenek v síti obchodního partnera ČD, lehce předražené prodejně PONT. Kupodivu se nejedná o nápad nový. V polovině 90. let experimentovaly dráhy s prodejem jízdenek v některých komerčních kioscích na zastávkách. Záměrem bylo rozšíření počtu komerčně obsazených tarifních bodů. Kiosky vydávaly jízdenky ručně psané a jen do nejbližších stanic a zastávek (to kvůli jednoduchosti pro personál kiosku). Pokud měl cestující namířeno dále, průvodčí ve vlaku mu jízdní doklad odebral a vystavil nový až do cílové stanice s cenou sníženou o hodnotu vráceného dokladu. Už z tohoto popisu je zřejmé, proč výše zmíněný systém skončil krachem. Z důvodů, které asi nikdo nebude nikdy vysvětlovat, dospělo GŘ ČD ke spásné myšlence podobný systém obnovit. Naneštěstí se právě Říčany staly oním příslovečným pokusným králíkem. A tak lístky na vlak pomocí techniky, která nefunguje, prodává personál, který tomu nerozumí – zkuste si nechat vystavit některou z výhodných síťových jízdenek ČD. Pro nulovou kooperaci navíc přestane-li fungovat technika, čeká vás ve vlaku příplatek, neb stanice přeci je komerčně obsazena. A tak zatímco GŘ pěje chválu na svůj úžasný nápad, Krajské centrum řeší nespočet stížností. Cestujícím pak nezbývá doufat, že to celé zas tak nějak vyšumí…

Karlíček
Publikováno: 16.11.2008 09:22
p. Pavel J. Když Vám stát zvedne daně, taky za to může město nebo je chyba někde jinde ??
Podle toho co jsem si zjistil, tak v případě nádraží a ČD je to stejné. Dráhy jsou stát ve státě a nikoho se na nic neptají, zvlášť když dělají na svých pozemcích ...

Pavel J.
Publikováno: 15.11.2008 12:03
Vřele souhlasím, že přestavba nádraží v Říčanech se prostě nepovedla. Jsem velmi zklamán postupem vedení města, které připustilo zrušení nádraží a vzniknutí zastávky. Nechápu proč v Uhříněvsi či Stránčicích se podařilo nádraží zachovat i přesto, že vytíženost je sotva pětinová oproti Říčanům. O vzhledu rondelu, nebo o tom jak vypadá vydávání jízdenek v jakémsi bufetu se zde vyjadřovat nebudu, protože jen stěží bych našel slušná slova. A tak věřím, že se někomu rozsvítí a tento stav nebude definitivní.

jindra
Publikováno: 11.11.2008 12:51
Pro Lenárd: Vaši argumentaci chápu, ale přeci město nemůže udělat chodník kde chce a proti územnímu plánu a nebo dělat chodník kde je pěšina. Tak jak to tam vlastně je?
A dále jsem koukal že v centru města jsou na několika místech nedodělané protihlukové stěny a mimo město kde jsou louky a pole jsou kilometry protihlukovek...proč nejsou dpdělané v centru Říčan?

Publikováno: 10.11.2008 22:52
Pro Honzu, zdá se Vám škola v Babicích zfušovaná? Mně nepřipadá. Jistě v rozpočtu počítali i s částkou na odstranění případných závad. Babice spadají pod náš stavební úřad, tam by nám měli podat objektivní informace. Naopak mi připadá zfušovaný chodník přes koleje v Olivově, je zvlněný a některé kostky se uvolnily. Někdo umí, jiný ne. V penězích to není.

qwertz
Publikováno: 10.11.2008 22:35
průvodčí měl pravdu. Říčany jsou z hlediska obslužnosti plnohodnotnou stanicí a že nefunguje prodej jízdenek nemá jak ověřit. Je věcí vedení ČD, jak zabezpečí informovanost mezi soukromým subjektem a zaměstanci ČD. V době, kdy byla stanice obsazena a došlo k poruše výdeje jízdních dokladů, zpravil o tom výpravčí prokazatelně vlakovou četu dotčených vlaků. Při otevírání krámu v podchodu však všichni hýkali radostí a nadšením k jakému pokroku a zlepšení služeb cestujícím dochází. Kde udělali soudruzi chybu?

Abc
Publikováno: 10.11.2008 22:20
Nedávno jsem ve vlaku byla svědkem zajímavé diskuze jedné mladé dvojice a pana průvodčího. Když průvodčí procházel vlakem a kontroloval jízdenky cestujících, zastavil se u tohoto páru a začal se na slečnu z tohoto páru rozčilovat. Dívka němela lístek Říčany - Kolovraty, protože prý v Pontu nefungovala pokladna, tudíž ji nemohli jízdenku vystavit. V Pontu jí bylo řečeno, že si má koupit jízdenku ve vlaku. Průvodčí jí jízdenku bez přirážky odmítl prodat, tudíž si slečna musela připlatit. Ten argumentoval s tím, že mu o momentálním nefungování pokladny v Pontu v Říčanech nedal nikdo vědět a tak nemůže prodávat lístky obyčejně. Hrozila by mu prý za to v lepším případě finanční pokuta a v horším přezkoušení. Takže vzájemná neinformovanost ČD a soukromého sektoru obchodu Pont přináší nevýhody zase jen cestujícím.

Publikováno: 10.11.2008 17:17
2 xxxx: Díky za zdrcující kritiku :-))) Vidím, že pozitivní názory se dnes moc nenosí - OK, prostě mně se některé věci líbí a Vám ne - na zadek si z toho nesednu...

xxxx
Publikováno: 10.11.2008 15:44
V otázce rondelu s Vámi nesouhlasím pane Lénárde a to takřka v ničem. Víte, kupříkladu napojení v Ruské ulici se domyslet dalo. Navést lidi uličkou přímo doprostřed nepřehledné zatáčky je nezodpovědné. Byl jste se tam podívat? Kudy mají lidé vlastně bezpečně jít? Na to, aby jste se stal objektivním pozorovatelem, kterým dle svých slov chcete být. Musíte mít otevřené oči. Snadno pak můžete sklouznout k něčemu jako byl nadšenecký socialistický realismus.

Publikováno: 10.11.2008 12:49
Ještě bych rád dodal, že současné vedení cesty od podjezdu k rondelu respektuje dlouhá léta zažitou (tehdy nelegální) cestu na nádraží, kdy se po odstavné koleji a pak přes koleje na nádraží chodilo. Není to tak dávno, takže to jistě všichni pamatují - bývalo tam fakt procesí.
V některých zemích se postaví sídliště bez cest a pak se v zimě sleduje, kudy si lidé vyšlapou nejlepší cesty, a tam se pak také realizují - žádný architekt by to lépe neudělal !

honza
Publikováno: 10.11.2008 12:39
to T.T. otazka je take zdy by ti Vaši říčanští výkonní řemeslníci byli schopni postavit takouvou stavbu, myslim stavbu teto velikosti..... .-)

Publikováno: 10.11.2008 12:05
Ale, ale, nemám patent na rozum, ale dozvěděl jsem se, že (nerealizovaný) chodník vedoucí do Táborské je v plánu jen orientačně (vysvětluji si tuto informaci tak, že pokud budou majitelé pozemků svolní - postaví se).
Vím, už se opakuji, ale kdo z Vás by se radoval, kdyby mu přes zahrádku namalovali chodník ?

jindra
Publikováno: 10.11.2008 09:25
Pro Lenárd: Znáte skoro vše a tak čekám odpověď na téma komunikace ( chodník ) od nádraží ( rondel ) k ulici Smiřických. Je dodržen územní plán a nebo ne?

Bajo
Publikováno: 09.11.2008 22:32
Platíme to mY - samozřejmě- omlouvám se za chybu.

Bajo
Publikováno: 09.11.2008 22:30
Rondel je tak architektonicky úchvatný a tak se hodí do dané lokality jako obě nástupiště. aneb jak zabít původní nádražní budovu (podívejte se do Vršovic, co se dá s původní nádražní budovou udělat), prostavět třicet (podle pana Moudrého) milionů a prosvítit mnohem více. Naivně jsem si myslela, že žijeme v době, kdy se snažíme energiemi šetřit. Ne tak České dráhy, které září do noci zbytečným množstvím světel. A světe div se, platíme to mi a to hned dvakrát - z daní a z lístků. Ano, to je ten státní sektor...

Publikováno: 09.11.2008 10:42
Rondel je (podle mne) nejhezčí a nejzajímavější stavbou na rekonstruovaném nádraží - více můžete vidět na www.tvricany.cz , kde najdete několik videí z rekonstrukce nádraží v Říčanech a také samozřejmě rondel.

Jarda Krtina
Publikováno: 08.11.2008 21:57
Pořád tu čtu o rondelu a vůbec nevím co to je. Mohl by mi to někdo objasnit.

Publikováno: 08.11.2008 16:52
Pro Karlíčka
Chápu, že se mnozí řídí heslem "z cizího ktev neteče". Mých je v dané situaci 44666 Kč, na naši rodinu to dělá 125000 Kč + úroky. Zčehož 1/3 je neobhajitelná, černá díra.
Nic s tím nenadělám, ale chci, aby ti, co s tím něco dělat mohou, věděli, že občané Říčan umí počítat.

Karlíček
Publikováno: 08.11.2008 16:15
p. Tamchynová, až jednou pochopíte zásadní rozdíl mezi městem ( čili jakousi samosprávou) a soukromým sektorem ( což představují právě Babice) potom si možná ( ale i tak o tom dost pochybuji) uvědomíte proč někde to jde relativně levněji a někde ne.

Publikováno: 08.11.2008 14:50
Pane Lenárde, i mne moje profese přivádí často na různé stavby (kvalitní) a účastním se diskusí kvalifikovaných odborníků, kteří prezentují své stavby svým kolegům. Navštívila jsem i školu v Babicích, kde dnes studuje a žije 120 dětí a zahraniční učitelé. Celý komplex stál 300 mil, včetně ubytoven, stájí, bazénu, divadla, atletické dráhy, počítačové sítě, perfektně vybavených učeben a laboratoří odborných učeben (jazyky, chemie, přírodopis, biologie...) knihovny, kuchyně a jídelny, kuchyněk v obytných pavilonech , parkové úpravy. Schopný manažer najde solidní firmu, solidní firma si najme kvalitní řemeslníky. Ostatně, sama jich mám z Říčan plný seznam, pouze jedinkrát jsem byla nespokojena.

xxxx
Publikováno: 07.11.2008 19:38
G a L: V návrhu akčního plánu na příští rok nic takovýho nenajdete.

Publikováno: 07.11.2008 19:19
Logar: je pravda, že lavičky by se do rondelu dát dali, třeba to ještě napraví. Další automaty bych viděl spíš v podchodu vedle toho jednoho současného. Co se týče toho napojení na rondel, tak jsem možná naivní, ale předpokládám, že je to jenom přechodný stav a časem bude nějaké napojení zřízeno.

xwx
Publikováno: 07.11.2008 18:20
To Lénárd: OK díky za vysvětlení. Vaše pojetí jsem nebyl štonc pochopit. Teď to už chápu.

Logar
Publikováno: 07.11.2008 18:14
Gilern: O toaletách v Pontu jsem nevěděl. Měla by tam být třebas cedulka. Nepřijde vám rondel příliš malý na tak velké město? To je samozřejmě ironický povzdech. Architektonicky je to slabé. Při současném rozměru by tam totiž prostor na čekárnu mohl být, kdyby se architekt, investor a radnice zamysleli, mohli ji nakreslit. To nádvoří na dně je opravdu prostorné. Jako by se na lidi zapomnělo. Čekal jsem v rondelu další automaty, lavičky, výzdobu. Takhle je to betonový výstřelek. Tvar je zajímavý, ale to je asi tak všechno. Průchod byl potřeba - to je největší přednost. Jenomže co je to platné, když na rondel nenavazuje jedinej chodník. Když to dotáhnu do radikální podoby, tak se vlastně bezpečně nedá nikam jít. Jenom prostředkem silnice, ještě, že to není Černokostelecká. Každopádně Táborskou projíždí čím dál víc aut. Další rejpal, řeknete si. Jenomže ono je to o standardu, který si obyvatelé nastaví. Chceme-li žít ve městě, kde stačí dělat věci na 30%, tak to chvalme a obhajujme jako pan Lénárd. Osobně mám laťku mnohem výš. Říkejte si co chcete, pro mě je přestavba nádraží ukázkou nedokonalosti.

Publikováno: 07.11.2008 17:07
logar: Můžete prosím uvést co konkrétně je na rondelu tak skandálního? Podle mne je to jedna z mála věcí které se na nádraží opravdu povedly a ta špinavá okna jsou předpokládám pouze otázka času. Žádné toalety? Zrovna dnes jsem využil toalet v pontu, a musím uznat, že svojí čistotou jsou srovnatelné s novými toaletami na hlavním nádraží. Sice také stojí 10 korun ale můžete si za to při čekání na mrazu vychutnat teplý nápoj s deseti korunovou slevou. Jediné s čím s vámi souhlasím je chybějící čekárna (při zavedení intervalu 15 minut to ale zas taková katastrofa snad nebude) a parkoviště

Publikováno: 07.11.2008 16:33
2 xwx: Nejsem a nikdy nebudu novinářem. Moje ambice jsou úplně jinde. Snažím se o dokument dnešní doby, dnešního dění (neskromně doufám, že tvořím něco, jako jsou dnešní zažloutlé fotky z přelomu století). Všimněte si, prosím, že v mých dokumentech a ev. reportážích se moje komentáře obvykle nevyskytují :-)
Jsem již docela starý (v předdůchodovém-předkremačním věku) ale ještě netrpím úplnou ztrátou paměti (snad jen chvilkové výpadky), a proto si vážím dnešní demokratické reality, i když bych si mnohé dovedl představit lepší - nežijeme však v ideálním světě.
Díval jsem se na glóbus - nejak si nemohu vybrat - snad kdyby byl k dispozici jiný ...:-D
A k té odvaze - ta se projevuje tím, že se ani nepodepíšete ?

xwx
Publikováno: 07.11.2008 15:53
To Lénárd: Kde se ve Vás ten nekritický optimismus pořád bere :-). Čekám od Vás někdy taky trochu odvážné kritiky, chcete-li si tedy hrát na novináře. Propagandista a komentátor v tom je velkej rozdíl. Odvahu chlape.

Publikováno: 07.11.2008 15:09
2 TT: Zabývám se stavebnictvím půl života a řeknu Vám, že dodnes je problém sehnat řemeslníky, natož stavební firmu za slušné peníze a s dobrou kvalitou.
Chápu, že máte pocit geniality a krizi jste již dávno předpovídala, ale naše škola nemůže čekat, zda opravdu dojde nebo nedojde na zlevnění stavebních prací.
Pořád nejste ochotna přijmout prostý fakt, že k výběrovému řízení na stavbu školy se nepřihlásila Vámi opěvovaná firma s Vámi předpokládaným nízkým rozpočtem.
Škola se staví, ale Vy pořád "mlátíte prázdnou slámu" o možná levnějších stavbách a stavebních firmách - přijde mi to trochu k smíchu (omlouvám se) a proto nemohlo dojít na natočení reportáže - nebylo ji totiž (ale to jsem již dávno psal a Vy jistě četla) o čem točit!

Publikováno: 07.11.2008 12:30
Pane Lenárde máte zajímavé názory. Takže uvalit břemeno na jednotlivce podle vás nejde (komunismus), nesmyslně zadlužit obec beztrestně lze (demokracie). Mimochodem, co říkáte dopadu krize na stavebnictví, ceny nových projektů dle zpráv klesají až o desítky procent. Tento proces byl odborníky očekáván již rok, tudíž v době rozjezdu naší zlaté školy. Srovnatelný projekt viz www. sudop.cz.referenční stavby mezinárodní škola. Škoda, že jste slibovanou reportáž vzdal.

naivita?
Publikováno: 07.11.2008 10:30
2Lénárd: Vy jste teda naivní...Možná to vám brání vidět věci v Říčanech jinak.

Publikováno: 07.11.2008 09:46
2 ferda: Právě proto, že není (zase - zatím) ten komunismus - není možné postavit bez souhlasu vlastníka veřejnou cestu na jeho pozemku...
Jak by se to líbilo Vám, kdyby se někdo rozhodl postavit veřejnou cestu např. přes Vaší zahrádku?

Mašina
Publikováno: 07.11.2008 07:43
pro logar: sem zvědavej která potrefená husa z radnice se ozve na váš příspěvek :)

ferda
Publikováno: 07.11.2008 07:16
Paní Jano, cesty například silnic patří také soukromníkům a také tam jezdíte autem. Už nežijete v komunismu a každému něco patří ( dům, pole, silnice apod. ) Trošku nechápete proč je územní plán...a to asi nechápe i radnice že staví něco proti územnímu plánu.

logar
Publikováno: 06.11.2008 20:55
Skandální je také:
-architektonická podoba rondelu
-řemeslné provedení stavby rondelu
-špinavá okna rondelu
-žádná čekárna
-žádné toalety
-pouhý jediný automat na lístky
-žádné rozumné parkoviště
-chaotické napojení cest pro chodce směrem od rondelu přímo do vozovky v Táborské a Ruské ulici
Přestavba nádraží je katastrofální vizitkou spolupráce radnice a SŽDC.

xxxx
Publikováno: 06.11.2008 14:30
No jo, fakt, že jo. Oni to postavili úplně jinde. To je teda skandální.

Jana
Publikováno: 06.11.2008 14:04
Mate na mysli tu "propojku" vedouci pres parcely 1710/2 - 1710/5? Ta nepatri cela mestu, ale soukromnikum. A ti asi tezko pruchod povoli.

ferda
Publikováno: 06.11.2008 11:04
Pro Janu: koukni na webové stránky města Říčany. Najdi si tam mapy územních plánů a ta cesta je tam zakreslená, ale jinak než je postavená.

Jana
Publikováno: 06.11.2008 09:53
Pro Obama a J. Trkala: Asi jsem se spatne vyjadrila. Kde by melo byt napojeni na Taborskou mezi ulicemi Kamenicka (prip. Zborovska) a Smirickych? Prijde mi, ze tam neni kde...

obama
Publikováno: 05.11.2008 13:52
pro Janu: Táborská je delší než si myslíte. Před i za ulicí Smiřických. Mimochodem chodníky v Táborský chybí a chybí i dopravní značení na cestě z rondelu. Ta ulička je pro chodce nebo pro auta? Žádný přechod pro maminky s kočárkama, vozíčkáře nebo studentíky. Žádný omezení pro řidiče. Ráno docela pěknej chaos a to si lidi na rondel teprv zvykaj. Tam půjde o kejhák...

Jana
Publikováno: 05.11.2008 13:02
Pro J. Trkala: No to by mne zajimalo, jak chcete ten chodnik propojit s Taborskou, aniz by krizoval ulici Smirickych... Muzete mi, prosim, take rict, kde je k dispozici Vami zminovany uzemni plan, v kterem je napojeni na Taborskou uvedeno? Predem dekuji.

Jirke Trkal
Publikováno: 05.11.2008 10:02
Tak Říčany stavějí od nádraží ( rondel ) k ulici Smiřických chodník, ale dle územního plánu ten chodník nemá vůbec končit v ulici Smiřických!!!
Ten chodník má končit v ulici Táborské!!! Znáte někdo odpověď na nedodržení územního plánu?

ii
Publikováno: 05.11.2008 08:42
Protihlukové stěny chybí i v oblasti nádraží ne sevrení straně. Tam jsou domy dokonce 20 metrů od kolejí. Také nebudou?

Karel H.
Publikováno: 05.11.2008 07:19
Chtěl bych upozornit že protihlukové stěny nejsou v Říčanech dosud hotové a to dokonce i v centru Říčan! U mostu ( sebevrahů ) nejsou dosud dodělané na obou stranách železnice a to jsou domy a obytná zástavba od železnice na každé straně cca 30m!!!
Jak je to možné? A jinde v říčanských loukách kde nic nestojí je protihlukovek x kilometrů! co dělal celou dobu kordinátor města Říčan?

Reklama
RD a byty ve viladomech
Reklama

Reklama
Tenzo