Ricansko.info > Články > Americký radar? Chtějí ho v Mukařově

Americký radar? Chtějí ho v Mukařově

Rubrika: Zprávy z regionu | 06.11.2007 01:34
Americký radarAmerická radarová základna nebude v Brdech, ale v Mukařově na Praze-východ. Nevěříte? Někteří lidé z obce o tom vážně uvažují. Sepsali petici, hlasovat bude i zastupitelstvo.

Reklama

Vít Šoupal a Vladimír Kovařík sbírají podpisy pod petici, která má podpořit jejich myšlenku. S nápadem umístit americký radar v Mukařově už souhlasilo několik desítek signatářů, mezi nimi i starosta Mukařova a někteří zastupitelé.

Iniciativa na vybudování radaru na Praze-východ vznikla jako reakce na odmítavý postoj brdských starostů.

Na první pohled recese, organizátoři to ale s radarem na území Mukařova, Srbína a Žernovky myslí poměrně vážně. O jejich záměru bude rozhodovat obecní zastupitelstvo. Pokud se vysloví kladně, Mukařov oficiálně nabídne Američanům své pozemky.

Sami iniciátoři akce přiznávají, že šanci mají minimální. Na rozdíl od brdských starostů a většiny lidí v České republice se ale skupina mukařovských občanů domnívá, že americká základna má smysl a přínos.

"Jejich iniciativa mě těší jako vyjádření důvěry," řekl vládní mluvčí pro radar Tomáš Klvaňa včerejším Hospodářským novinám. Také on si myslí, že šance na umístění radaru v Mukařově je velmi malá. "Výběr vhodné lokality totiž podléhá mnoha věcem, takže to nevidím příliš reálně. Ale určitě se do Mukařova rád pojedu podívat, když mě pozvou," dodal.

Miliardy by se Říčansku hodily

Na aktivitu Když nechce Trokavec, Mukařov říká ANO! jsme se zeptali organizátorů Víta Šoupala a Vladimíra Kovaříka.

Co vás vedlo k myšlence radaru v Mukařově a zahájení petice?

V.Š.: Zahájení celé aktivity bylo dílem okamžiku. Jel jsem autem a mluvil s Vláďou Kovaříkem. Kromě jiného přišla řada i na Radar. Oba jsme se shodli, že nám tanečky okolo jeho umístění v Brdech přijdou nemístné. Bylo to zrovna v době, kdy navíc vláda uvolnila 1,2 miliardy na rozvoj Brd. A brdským starostům to stále nebylo dost a dále se zviditelňovali na různých fórech a v médiích. Tak jsme si řekli, proč vlastně ještě někdo jiný nenabídl něco podobného a zadarmo. I když to bude třeba jen symbolické gesto, může to pomoci dobré věci a třeba i Mukařovu, Srbínu a Žernovce.

V.K.: Abych doplnil Vítka, musím se vrátit do svých necelých 15 let a vstupu sovětských vojsk v roce 1968. Zažil jsem nejhorší pocit ve svém životě – pocit vzteku, křivdy a bezmoci. Kdyby jsme se bránili, byl jsem odhodlán jít bojovat. Bohužel jsme opět rezignovali a kapitulovali. A pak už jsem je bezmocně pozoroval, jak mnozí lidé otočili na obrtlíku a z mnohých se stávají krysy a kolaboranti. Když naše republika vstoupila do NATO měl jsem konečně pocit, že už se komunismus ani Rusové nemohou vrátit.

Letos nás Spojené státy požádaly o možnost umístit u nás radarovou stanici, která bude sloužit bezpečnosti jejich i naší. Měl jsem dobrý pocit, že můžeme být ve spojenectví prospěšní. Bouřlivá odmítavá reakce spoluobčanů v našich médiích mne velmi znechutila. Měl jsem za náš národ pocit hanby – USA nám několikrát významně pomohly a nikdy nás nepodrazily – teď jsme na řadě my. A přitom vím, že spousta lidí smýšlí jako já.

Asi před dvěma měsíci jsem podepsal jinou petici za radar a doufal, že to bude slyšet nejlépe až do USA – ale nic z toho nebylo. Tak jsme si s kamarády řekli, že to bude asi na nás a založili jsme recesní spolek militantních odpůrců radaru. Jenže potom jsem si o tom povídal s Vítkem, kamarádem z Mukařova, a on přišel s tím, proč tedy nenabídnout pro výstavbu radaru naše obecní pozemky. To mi přišlo mnohem lepší než si dělat legraci z naší národní „opatrnosti" – a hlavně je to něco pozitivního. A tak jsme rozjeli propagaci této myšlenky.

Myslíte si, že je opravdu naděje, že by Mukařov oficiálně usiloval o umístění radaru na jeho území?

V.K.: Osobně se domnívám, že na umístění radaru je tolik nutných požadavků, že by to byla velká náhoda, aby naše nabídka do nich zapadla. Ale ad jedna jde o to dát najevo, že naši spojenci jsou zde vítáni, ad dvě – mohou naši nabídku využít i jinak, kdyby nic jiného, mohou zde mít rekreační středisko. USA by měli vědět, že Trokavec se svým komunistickým starostou se nerovná ČR.

V.Š.: Nejen Brdy, ale i Mukařov a myslím, že celé Říčansko mají své problémy – rozbité silnice, chybějící chodníky, nedostatečnou kapacitu ve škole a školce… Chceme naší obci a regionu pomoci a když nic jiného, tak umístění Radaru by našemu regionu ekonomicky rozhodně prospělo.

Co vaší aktivitě říká vedení obce?

V.K.: Starosta byl nápadem nadšen, většina zastupitelů je pro, někteří také proti – viz náš web. Zatím se zdá, že většina je pro. Hlasování o této záležitosti je na pořadu dalšího zastupitelstva 13. listopadu.

Jaký zájem jste vzbudili u spoluobčanů? Máte podporu?


Máme cca 55 podpisů. Pro někoho bude překvapivé, že podpora není závislá na věku a tak máme podporu mladých i mnoha důchodců. Lidem se nápad líbí. Některým hlavně proto, že si myslí, že radar do Čech patří, jiní v tom vidí zajímavý způsob jak zviditelnit naši obec. Jsou samozřejmě i tací, kteří nesouhlasí a to je dobře. Vždyť už nežijeme v době, kdy existoval pouze jeden oficiální názor.

Co by americký radar přinesl Mukařovu a jeho okolí?

Podle našeho mínění by radar naší obci, ale i celému regionu Říčanska, jen prospěl. Pomineme-li, že bychom tu měli turistickou atrakci, získali bychom rozhodně pověst osobitého regionu. Obsluha radaru - 200 vzdělaných lidí - by byla výrazným ekonomickým stimulem nejen pro naši obec. Současně by došlo ke zkvalitnění místní infrastruktury – cest atp. (nechat totiž cesty ve dnešním stavu by byla opravdu mezinárodní ostuda – nikdo by nevěřil, že je to možné 4 km za Prahou). Velmi pragmaticky lze říct, že by američtí vojáci u nás utráceli část svých nadprůměrných příjmů a možná bychom tu měli i 200 potenciálních učitelů angličtiny. Přínosů, které s Radarem mohou přijít nás napadá opravdu mnoho.

Děkuji za rozhovor.

Autor: Jan Ambrož | Zpět

Vaše názory

Přidejte Váš názor
............
Publikováno: 10.07.2008 22:44
Nu jelikož jsem si prošel tvrdým životním obdobím ,tak musím říce pouze toto. Je mi 79let mam za sebou už mnoho a nebít lidské domýšlivosti nemuselby tu být ani radar ani ruske vlajky a lenin na naměsti. Češi by si měli uvědomit že jsou Češi!!!!!

Publikováno: 02.07.2008 11:32
Mukarov je daleko. Chci radar v Ricanech. Jednoduchy rozhodnuty. Bud radar nebo cerveny vlajky a socha Lenina na namesti.

radarobijec
Publikováno: 08.01.2008 19:50
Škoda že sta již tak brzy odpadli od tematu radarek ale stale tady zustava příznivec radarobijec a ten vas nikdy neopustí hej hej radar je nej

radarobijec
Publikováno: 25.12.2007 18:48
A jestli chceš jaště jednu tak ti ji rad poskytnu dej si jaště sluchatka na ušiska aby ti to neprorvala ušní bubny.....,,..ůůll

Revoluce
Publikováno: 22.12.2007 21:42
Diky za radu!

radarobijec
Publikováno: 20.12.2007 16:07
No jelikož je radar všemocný tak se nemusíš báti protože já ti musím říci že s výrou dojdeš až k radaru tak si zatim nasat helmu.

Revoluce
Publikováno: 17.12.2007 14:19
No já ho chci hlavně proti raketám, aby mi nespadly na hlavu.

radarobijec
Publikováno: 17.12.2007 12:28
No že si to ty a souhlasíš s radarkem tak ti to povim cml je centralni mozek lidstva . No ja ho mam ale kapo je radar no a že sme u toho musiš mi vysvětlit proč chceš radarek protože aby sis nedělala jenom srandu z radarku,....

Revoluce
Publikováno: 15.12.2007 18:11
Ja jsem rad, ze jsi zpet. S tvymi nazory se plne ztotoznuji. Akorat nevim, jak to je s tim tvym cml?

radarobijec
Publikováno: 12.12.2007 21:13
ahoj sem zpět je mi moc líto že mi již celou večnost nikdo neodpovedel na me vzkazi a proto se mi chce plakat ale stale trvam na radaru

Radarobijec
Publikováno: 06.12.2007 23:12
Ja si ji stavět nebudu protože uš ji mam s papíru za par dni vyražim možna. A ten blog musí to zvažit me cml

Revoluce
Publikováno: 05.12.2007 08:14
radarobijec: Hele, neuvazujes o tom, ze bys zalozil vlastni blog? Ja bych tam chodil :)

Ludvík
Publikováno: 04.12.2007 20:08
tak to aby sis začal chystat odstřelovou rampu radarobijče

RAdarobijec
Publikováno: 04.12.2007 17:54
tady radarobihjec jestli tu nebude radar tak se asi necham vystřelit do kosmu

radarobijec
Publikováno: 04.12.2007 17:49
NO CO TO SLYŠÍM JÝÁ ŽE SEM K SMÍCHU FUUJJ. mĚ POSLU RADARU SE NESMĚJ TY REVOOLUCE FUUJU BLLLEEE

Revoluce
Publikováno: 04.12.2007 08:47
Radarobijec mě baví naprosto maximálně!!!

radarobijec
Publikováno: 02.12.2007 20:37
LUDVO ja se na to nemohu koukat ale tvuj nezor jsem jako sluha radaru nucen zpochybnit takkkžže tě kářu a pro jistotu si zapej mou písen o radaru hheeejj hhheejjj radar je nej a ty nechce do ameriky jako uznevany občan

Ludvík
Publikováno: 27.11.2007 22:01
já proti

radarobijec
Publikováno: 27.11.2007 16:05
sem pro radar

radarobijec
Publikováno: 27.11.2007 16:02
dobry den velecteny radare jak pak se máte já dobře a co jak pak se vám daří ................
vaš přiznivec a sluha

radarobijec
Publikováno: 25.11.2007 22:25
ahoj sem szpět mam na vas vztak vy lidičky nezlobte radarek jsme jeho slozy a musíme ho uznávat

není důležité
Publikováno: 25.11.2007 18:57
Vláda si to udělá podle sebe,na nás nezáleží. Jsme jenom sponzoři jejich rozmarů a p......!Co jsme zvolili to máme.Když chceme radar,tak budeme mít i ruské rakety.Kdo zbrojí nechce mír.
Zbrojení jsou finance USA.Do každého rýpou a už mají strach i sami ze sebe.PROPAGANDA!!!!!!

abc
Publikováno: 24.11.2007 13:58
A nezbláznil se tady nahodou někdo? ale já mam soucit s postiženými...

intermaniak
Publikováno: 22.11.2007 16:25
co sem taháš internet REVOLUCE? Tady go o radar

Revoluce
Publikováno: 22.11.2007 12:27
Radar bych postavil, vypnul bych internet.

radarobijec
Publikováno: 21.11.2007 21:54
Ahoj jaktože sem nikdo nechodí já poptřebuji vaše názory znát .Svět je plný milovníků radaru ja ho zbožnuju od pohladu tak honem kdo ho ještě chce a s ním i přízen američanů našich spasitelů. hej radar radar složil jsem písen hej hej radar neni zlej hej hej pro radar hrej kdo ho tady chce míti tomu přinesu kvítí hej hej pro radar hrej hej hej radar je nej . hezký ne. toto si zpívám před
spaním

bakerrr
Publikováno: 20.11.2007 18:52
radar co to je??

vědátorec
Publikováno: 18.11.2007 13:13
Ja jsem si doma vipočítal že radar je vě budoucnost itak at si ho tady stavěji za 200 let roboti a ne mi normální slované jsme lid pamatujte na to celosvětový mýr je mé přání

radarobijec
Publikováno: 18.11.2007 13:09
Ahoj sem zpět já náš radarobijec. Dnes vám chzci říci jak je radar dobrý mukařováci jste kingové a mástří tak fajn vě nejrači bych se nastěhoval k radaru a usídlil se tam budeme cestovat do ameriky za darmo lidi vyznávejte radar američané jsou naši přátele a mi jseme pro ně spáse volejte radar miluju ho púřipíjím na měj živjo živjo živijo nogaletaj nogaletaj raadar.
Ja jsem dobrý a vidim naši skvělou budouctnost v radaru naše děti se budopu moci nastěhovat do ameriky dostanou vše za dečo ja mam pozemek 1m na 1m klidně tam muzete nastěhovat radar a kdyby američtí vojevůdci chtěli nastěhuju si je domů::""!§§!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

radaroflus
Publikováno: 17.11.2007 13:21
ne ja radar chci omlouvam se za svuj predchozi nazor radar je dobrá myšlenka fandim mu

radarflus
Publikováno: 17.11.2007 13:19
Jaky pako to vymyslelo stači to jaky paka sedí na obecním úřadě ste mazli jak hlupáci radar taková píčovina kravin akokotina vy dlabáci posraný

radarobijec
Publikováno: 17.11.2007 13:16
No miluju radar ten kdo přišel s tim nápadem je king a náš spasitel.Určitě až američané uvidí jak naše obec chce radar budou tam mukařováci jezdit za dačo ma to faktz hodně víhod . Těšim se až nás bush pozve na večeři lidi radar je dobrej.

radarobijec
Publikováno: 17.11.2007 13:12
Ja myluju všechny kteři miluji i radar je to tak fajn věc mukařovaci jsou opravdu chytří možná budeme i v televizi je to fajn taky se těšíte že jo ja si musim u radaru postavit chatku a budu u něho bydlet

Miluška
Publikováno: 16.11.2007 23:48
velký h...

Benedikta
Publikováno: 16.11.2007 23:46
Ty se di bodnout ty odpůrče radaru a americké armády. Ani nevíš, co by se za ty peníza dalo udělat!!!!

Miluška
Publikováno: 16.11.2007 23:40
Bude bude bude, na to ti kašlu, ještě si k tomu mužeš třeba dupnout nohou... RADAR TADY NEBUDE

Benedikta
Publikováno: 16.11.2007 23:37
Co je nám do tebe a tvejch dětí, sama sis je udělala. Jestli chceš nech si vyrobit skleněnou kopuli jako v Simpsnovejch a nezabranuj pokroku. Postě radar tady bude

Miluška
Publikováno: 16.11.2007 23:34
co mě je do tebe??? já mám šest dětí a nebudu koukat, jak jim z toho hrabe... způsobuje to akorát tak rakovinu a atomovekovej deštík... a teď mi řekni, na co jinýho je to dobrý??? jako slunečník??? no jestli bydlíš vedle, tak možná jo...

Benedikta
Publikováno: 16.11.2007 23:29
Dearling Miluško, jaký životní postředí a atmosféra. na to ti kašleme, prostě co je nám do nějakých kytiček nebo brouků?

Miluška
Publikováno: 16.11.2007 23:23
sory, ale to nevíš, že to narušuje atmosféru???

Benedikta
Publikováno: 16.11.2007 23:19
Já sem pro radar. Dobrá myšlenka, bravo Mukařove. Jen tak dál. Radar je výborná věc.

ras
Publikováno: 14.11.2007 19:12
Hele nic roti tobě JOHNSSONE, ale ty asi nebydlíš ani v Brdech ani v Mukařově,co?

Johansson
Publikováno: 14.11.2007 00:48
To je hodne povrchni nazor, tou suverenitou se porad nekdo ohani, ale je to uplne mimo misu, stejne jako nejaka "predsunuta obrana". Ale je dobre si treba vsimnout, ze kdyz Rusove namitaji neco proti radaru, nejdou za nami, ale za USA. V tom je jasne videt, jak "dulezity" clanek v tehle masinerii vubec Cesko je...

ras
Publikováno: 12.11.2007 22:07
No konečne jsi to JOHNSSONE pochopil. Prostě si nemyslím, že je radar ten nejlepší vynález. Prostě ČR se vznikem radaru přijde i o svou suverenitu a nemyslím že to s námi amíci myslí dobře. Ty bydlíš v okolí Mukařova? Já bych moc nevěřila slibům Bushe a spol. Proč si vybral právě nás? No protože ČR bude první na ředě a amíci budou mít čas se připravit. A omluva se příjímá!!!!

Johansson
Publikováno: 12.11.2007 21:27
Hluboka omluva, spatne jsem to pochopil. Myslel jsem, ze jses taky tak zmanipulovany tim obrovskym strasakem jmenem Iran... Tez nevidim duvod podporovat nove zavody ve zbrojeni, ktere se snazi "ve jmenu demokracie" kdosi zacit.

ras
Publikováno: 12.11.2007 20:14
Ahoj Johanssone, tak jestli si pamatuješ na okupaci Ruskou armádou, nebo si alespoň vzpomínáš na to, co tě učili ve škole, tak proč se ptáš? A co si myslíš, kdyby náhodou začala válka, tak co se zničí jako první? No přece takovýhle radary a podobně. Jestli si myslíš že to má nějakou výhodu, tak si to mysli, ale mě se to nelíbí. Ted se směješ, ale nevim, jestli se budeš smát i za pár let až se to tu bude hemžit amíkama a rusama.

Johansson
Publikováno: 11.11.2007 22:21
Tak, rasi, povez nam neco o tom straslivem nebezpeci, ktere nam hrozi! Jestli vubec mam zitra vychazet z domu, aby mi nespadly na hlavu tri atomovky jako predevcirem, to byl vylozene den blbec.

ras
Publikováno: 11.11.2007 19:07
Děte se vycpat s radarem. Vy asi nic nevíte o nebezpečí které nám hrozí!!!! Kdo chce víc nemá nic, ale v případě Mukařoska to nebude nic, ale v případě útoku bude plno místa pro tři radary, protože kam oko dohlédne nebude nic živého.

MMM
Publikováno: 09.11.2007 23:45
Ano máte pravdu použil jsem materiály z diskuse a dalo by se říci, že jsem papouškoval stejně jako vy. Ale o to tu šlo. Poukázat na to, že na diskusi kterou jste zmínil jsou i jiné myšlenky a jiné názory. Pochopitelně jsem vybral ty které mě oslovují.
Pokud jde o Mukařovské a dělání na projektech, to je trochu úsměvné. Nevím jaké máte zkušenosti s touto záležitostí vy, ale dělat na projektech se dá dělat dvojím způsobem.
1) Hubně a zadarmo. To může každý má to výhodu, že to nic nestojí ,můžete si naprojektovat uprostřed vesnice třeba sochu Svobody.
2) pořádně, ale za prachy. A takové projekty stojí desítky stovky tisíc.Někdy i miliony.(Tím nemám na mysli realizaci, jen papíry v deskách s kaničkami)
Proto výraz slova makat není jenom o schopnostech něco vymyslet,ale sebrat na to někde pěkný balík peněz.

Proto bych Mukařovské zas tak neodsuzoval za tento počin. Vyjádřili svůj názor, vyjádřili podporu radaru který považují za důležitý a potřebný. Šli hlavou proti zdi, ale za nic se neschovávali. Veřejně a nahlas. Jestli se jim podařilo i zviditelnit svojí obec a jestli to dokáži využít na to jak z toho získat peníze můžu jím jen za to zatleskat. Nevěřím tomu, že pokud jde o radar by myšlenky které takto zveřejnili nepovažovali za své.

téťéúvé
Publikováno: 09.11.2007 22:49
"Myšlenky" MMM od druhého odstavce až do úplného konce příspěvku jsou všechny vykopírované z diskuse. Takže netleskejte přispěvateli MMM, ten je pouze papouškuje ;-), ale někomu úplně jinému :-)))

qwe
Publikováno: 09.11.2007 22:27
Nerada bych vyvolala nějakou alergii na svou osobu. Můj potlesk však patří myšlenkám uvedeným MMM od třetího odstavce dále, tak se nečertěte, berete se moc vážně! :-)))

téťéúvé
Publikováno: 09.11.2007 22:04
Pro qwe: Mě už to vážně vůči vám trochu mrzí ;-), ale nemohu ponechat bez reakce:

Takže podle vás, vyberu-li pár názorů z oné diskuse, tak papouškuji. Zatímco jiného přispěvatele, který taktéž neudělá nic jiného, než že vybere zase pár jiných názorů z téže diskuse, které oslovily zase jeho, chválíte za pěkně napsané.

Napadáte autory příspěvků, když vám ty šťouchance vrátí, tak honem honem křičíte, aby se diskutovalo o myšlenkách a ne o těch, kteří je prezentují... Pokud vám to vytknu, tak to zlehka přejdete - sorry, nikdo není dokonalý... Nezlobte se, ale váš způsob vedení diskuse se mi moc nelíbí.

Pro qwe a případně i MMM (taktéž nechápu jeho nařčení z papouškování, když de facto udělal přesně totéž): Oč mi šlo v mém původním příspěvku - vůbec ne o to, zda radar ano či ne. Spíš o to, že aktivita mukařovských mně osobně přijde daleko víc zmíněné parazitování na kauze než jako gesto (a už vůbec ne morální gesto). Jestli chtějí peníze, tak ať raději sednou a na příslušných projektech začnou makat. Nabízet místo na radar a jedním dechem lidem říkat - nebojte, vždyť my stejně žádné vhodné pozemky pro něj nemáme, ale oni nás za to pěkně pochválí a nasypou penízky - mi nepřijde úplně OK.

Možná máte názor jiný a vůbec vám to neberu. Dokonce považuji za vhodné, že jste zase vybral jiné názory (i když si myslím, že nebyly z opačného spektra, ale o něčem trochu jiném). Ale nemusíte proto ty, co s vámi nesouhlasí, osočovat z nedostatku vlastního názoru.

Dobrou noc.

qwe
Publikováno: 09.11.2007 21:02
Pěkné - i já se připojuji !

Honzík
Publikováno: 09.11.2007 20:56
Dobrý den, pro MMM:pěkně napsané,podepisuji !

MMM
Publikováno: 09.11.2007 20:32
Papouškujete jen to co se vám hodí. Na zmiňované diskusi je i několik opačných názorů na ty co jste tu uvedl. A nedá se říct, že by byly špatně formulované a nebo demagogické. Jak třeba zareagujete na tyto ??

Je téměř jisté, že naše pozemky nejsou pro radar využitelné - jde nám o symbolické gesto a - nabízíme to co máme. Chceme aby Američani nedávali rovnítko mezi ČR a obec Trokavec a spol.

Proti radaru hystericky ječí Moskva a komunisté. Ani jednomu z nich se nedivím, americká přítomnost by jim jednou pro vždy zhatila jejich hanebné zájmy v srdci Evropy. Ano, radar není primárně určen k obraně proti ruským střelám, ale i proti nim může v budoucnu posloužit a Moskva se svým obnoveným zájmem o nás přeci nikterak netají. Má k tomu více než skvělé předpoklady spočívající v cca 12% komunistické páté koloně. Tvrzení, že je jiná doba a že Rusko je standartní demokracie, není ničím jiným, než ukolébáváním ostražitosti a bezostyšnou lží.
Ano, jsem i pro zaslání nabídky k umístění radaru v Mukařově. Nevím, jestli je naše obec optimální z technického, či vojenského hlediska, minimálně však svým skutkem prokáže morální úroveň a dá tak políček těm, kteří manipulují se zástupnými a nepravdivými argumenty v neprospěch radaru.

Nechci tu radar, nechci tu rakety, nechci tu teroristy, nechci žádné nebezpečí, nechci válku. Chci žít v klidu. Jenže bohužel ve světě klid není a nebezpečí roste a stupňuje se ať se mi to líbí nebo ne. Pesimista (nebo realista ?!) by řekl, že svět stojí na pokraji globálního průseru. Můžu před tím zavírat oči ,ale jak se říká je lepší se bát, než se leknout. Ve všem a za vším hledej peníze a touhu po moci , říkal můj dobrý známý. Kvůli tomu byly, jsou a budou války. Za chvíli se k tomu ještě přidá hlad po energiích a po pitné vodě. Dovedete si dnes představit život bez elektřiny, plynu a ropy ? Návrat do středověku. A bez pitné vody ? Takže když na to koukám z prava či z leva musím z něčeho nechtíc slevit. Proto nerad musím souhlasit s radarem. Beru ho jako jeden komponent z celku který má zajistit nebo se pokusit zajistit bezpečí proti případnému napadení zvenčí.Beru ho jako ?nutné zlo?. Něco jako mříže či rolety na oknech, bezpečnostní zámky, alarmy, pojistky proti vykradení atd. Dřív se stavěly hradby a vodní příkopy, dnes je to o atomu a magnetronech a když dojde na nejhorší tak ?příště? to budou zase kameny a klacky.A to asi nikdo z nás nechce.

Rozhodně bych se ale nebál bydlet v blízkosti takového radaru a to proto, že v jeho blízkosti žádné ozáření nehrozí. A pak žijeme snad na zemi a ne ve vzduchu. Paprsek je zde velmi úzký a je směrován. Pod svícnem je tma. Jenom pro řízení letového provozu se na území ČR používají 4 radary. Takže když nikdo nepoleze na anténu tak bude žít v klidu :o) Na rozdíl od těch leteckých nebude tento protiraketový radar stále aktivní. Na druhou stranu mikrovlnej vysílač nosíme všichni po kapsách, dáváme ho často k uchu pár centimetrů od mozku a z toho strach nikdo nemá.A nedá se říct, že by výkon byl zas tak bezvýznamný. Pár metrů za kostelem, nám stojí další mikrovlnej vysílač. Ten s kým si povídá ten náš malý v kapse a to stále jen s malými přestávkami a to bez ohledu na tom jestli telefonujeme či odesíláme sms. Stále neúnavně oba vysílají a komunikují spolu !!! Bezdrátový Internet pracuje také na principu mikrovln. A rozhodně mobilní komunikace, jako celek, kterou všichni dnes bereme jako naprostou samozřejmost vyzáří do éteru takové množství energie, že Radar už to nevytrhne.

Respektuji to, že v Brdech je většina starostů levicově smýšlejících a radar nechtějí. Na druhou stranu se tento jejich názor vydává za většinový názor občanů v ČR bez dovětku toho prvního. Proto jsme se rozhodli vyjádřit hlas mlčící většiny a založili jsme tuto iniciativu. Mukařovští mají tu odvahu říct, že obrana státu je důležitá a že jako malý stát se nemůžeme spoléhat pouze sami na sebe. Neutralita například po vzoru Belgie by mohla skončit podobně, jako u této země na počátku 2. světové války.


Už bych nikdy nechtěl zažít ten pocit zrady , zklamání, vzteku a bezmoci jako v roce 68, kdy mi bylo slabých 15 let.Věřte mi, že kdyby tu byl odboj - šel bych k partyzánům.Jenže už tehdy skoro všichni tvrdili: hlavně se do ničeho nepleť, stejně nic nezmůžeš, hlavně všechno v klidu přežít.
Rád bych měl jistotu, že kdyby nás opět potkalo něco podobného budeme mít spojence ,po boku kterého se budeme moci účinně ubránit. A já opravdu o lepším spojenci než USA nevím - viz 8x pro radar.A jestliže očekávám pomoc až budu potřebovat, cítím povinnost nabídnout co můžeme v případě, že něco potřebuje spojenec.

neříkám, že radar pro nás nebude znamenat žádná rizika. Ano určitě bude, nic není bezrizikové. Ale zavírat oči, je v konečném důsledku když se podívám na mapu a na to co se ve světě děje hazard.
Takže i toto gesto těch dvou pánů je vyjádření jejich názoru a takové upozornění na to, že existují i lidé, kteří vědí, že strkat hlavu do písku v dnešní podobě světa, je větší nebezpečí než mít za humny radar.
Takže možná nemám svých 5 pohromadě, protože tuto akci také podporuji i když bych byl mnohem raději kdyby se žádné radary a raketové základny ne nestavěly, ale stavět nemusely. Takový svět mi ale nabízejí jen Svědkové Jehovovi, jen mi bohužel nejsou schopni říct kdy to bude. Prý brzo,ale to už říkají 80 let a stále jim to nějak nevychází.


qwe
Publikováno: 09.11.2007 16:25
Nikdo není dokonalý (á) ... :-)

téťéúvé
Publikováno: 09.11.2007 16:07
"Někdo má svůj názor - a někdo umí jen papouškovat!"

"Pokud chcete diskutovat - diskutujte o myšlence a ne o autorovi či autorce."


Milá qwe, ujasněte si prosím nejdříve, zda opravdu chcete diskutovat spíš o myšlence nebo o autorovi, a pak zase dejte vědět ;-)

qwe
Publikováno: 09.11.2007 15:51
Nechte si to "děvče zlaté" vy chytráku. Nemusím prožít konkrétní dobu, abych o ní měla dost informací na vytvoření vlastního názoru. Na 2.světovou válku nebo na husitskou dobu atd. má také většina lidí svůj názor aniž by to prožili. Vím, že fašismus, komunismus a mnoho jiných podobných věcí je fuj a nemusím být hned politickým vězněm, jako mnoho poctivých lidí - stačí dostupné informace a použití zdravého rozumu !!!
Pokud chcete diskutovat - diskutujte o myšlence a ne o autorovi či autorce.

téťéúvé
Publikováno: 09.11.2007 15:30
Děvče zlaté, vy trochu nechápete. Nejde o to, co byl a nebyl osmašedesátý. Jde o to, že "vaše" "názory" na tuto dobu mají mizivou relevanci, pokud jste ji osobně neprožila. Ponechme zpět prostor radaru a Mukařovu, souhlasíte-li.

qwe
Publikováno: 09.11.2007 14:29
68 rok byl tragédií tohoto národa a nic na tom nezmění nostalgie některých lidí - nejméně pak "bývalých" komunistů a jejich tichých podporovatelů!

téťéúvé
Publikováno: 09.11.2007 14:20
Milá qwe,
vy mi ještě dlužíte ten ekonomický rozbor nákladů na provoz školky. Máte jen silné řeči, vytahujete se svým vzděláním, a když přijde na věc - tak skutek utek. Neumíte to, přiznejte si to alespoň sama sobě.
Názor na radar v Mukařově mám a umím ho zformulovat. Zároveň umím ocenit trefnou formulaci někoho jiného. Cituje-li jeden druhého, je to plus pro citovaného, ale nikoliv ostuda pro citujícího, děvče zlaté.

S oblibou tady kopete do ostatních, ale že by zrovna z vás lezly nějaké vlastní názory.... Viz váš postoj k osmašedesátému. Osobní zkušenost s tím vzhledem ke svému mládí mít nemůžete, je to jen papouškování názorů někoho jiného, a zdroj jste na rozdíl ode mne neuvedla.

qwe
Publikováno: 09.11.2007 11:55
Někdo má svůj názor - a někdo umí jen papouškovat!

téťéúvé
Publikováno: 09.11.2007 10:14
Místo vlastního názoru si dovolím vložit některé příspěvky z diskusního fóra stránek k radaru v Mukařově: ...Místo chlapského a jednoznačného "Chceme radar v Mukařově", spekulujete hned na začátku s tím, že u nás s vysokou pravděpodobností vlastně radar být nemůže, ale že z tohoto můžeme mít jen výhody. Toto slabošské chování musí urážet nejen řadu občanů Mukařova, ale i starostů obcí, kteří řeší skutečnou situaci výstavby radaru v jejich okolí. Toto není zviditelnění, toto je parazitování na kauze.... ...S radarem nesoulasim. Respektuji i nazory opacne . Ale co me urazi je ubohe medilani zviditelneni lidi , kteri obyvatele obce Mukarov ,Srbin , Zernovku zneuzili ke svemu osobnimu prospechu. Pro obce toho zatim mnoho nevykonali , ale v novinach jiz za nas mluvi. Kdovi zda znaji aspon postovni smerovaci cislo Mukarova. Uplne jednoduse - zacnete pracovat pro obyvatele , proto jste i byli zvoleni. Penize shanejte korektnim zpusobem a ne hospodskymi prohlasenimi v novinach. Urcite najdete spoustu priznivcu , kteri Vam pomohou. Reste problemy obecni na ty snad budete stacit , obranu statu prenechte odbornikum. K poctive a kazdodenni praci pro zdar nasich obci Vam preji hodne uspechu.... ...Říčany, Jince, Praha... to jsou nějaké městské části Mukařova? 21 lidí podepsaných pod peticí v Mukařově nebydlí, takže 66 -21. To je 45 občanů vám podepsalo. Ještě stále trváte na svém "Mukařov chce"?... Lépe se vyjádřit k současnému dění v Mukařově nelze.

Publikováno: 08.11.2007 08:50
Je mi líto všech, kteří utrácejí své mladé životy podobnými zhovadilostmi. Osobně jsem příznivcem radaru na Brdech, zejména jako záruky zachování úžasné přírody tohoto středočského masivu. S korumpováním místních obcí a jejich vyděračskou politikou však zásadně nesouhlasím. Přidanou hodnotu do území přinese sama existence základny se všemi dalšími vazbami.
Na druhou stranu by mne zajímal názor autorů zmiňované fantasmagorie, kdyby se Babice rozhodly va spolupráci s majitelem bývalého vojenského prostoru realizovat něco menšího a realističtějšího v babických lesích.
To by bylo petic a vzývání demokracie.

r.m.
Publikováno: 07.11.2007 13:20
Jeden živnostník a jeden místní konšel co mu sune zakázky, chtějí dodávat amíkům kakakolu?
To by vám smetánka tam usídlená (v izolaci od vás) poděkovala. Nemohli by ze svých letadýlek pozorovat své bazénky a trávníčky.
I vy jedni aktivisti. Fotka u článku stačí

Publikováno: 07.11.2007 08:02
Škoda, že iniciátoři mukařovské iniciativy nešli skutečně v 68. bojovat proti Sovětům. Bylo by o dva b.l.y méně.

Taky ekolog
Publikováno: 07.11.2007 01:18
Místo hitovky o pruzích a hvězdách můžeme oprášit vinil s Internacionálou nebo Písní práce.

Držím Mukařovu palce - nenechte se odradit, ať už je to recese, nebo ne!

T.E.

Fanda
Publikováno: 06.11.2007 22:01
Ja osobně tohle beru spíše jako recesi, ale napad je to dobrej:) Už se těším až se tady bude rozčilovat nějakej Komanč...

Xyz
Publikováno: 06.11.2007 21:37
Chlapi z Mukařova, dobré, držím palce! :-) Nenechte se odradit českou zaprděností, socialisty a antiamerikanisty. Šance na radar v Mukařově je bohužel nulová, ale alespoň jste udělali PR svojí vesnici v médiích a dali veřejně najevo svůj jasný názor, je to balzám na oči.

Na ostatní zdejší klauny snad ani nemá smysl reagovat...

Jana
Publikováno: 06.11.2007 13:28
Já navrhuji zazpívat si hitovku letošního léta "Dobrý den, prapore hvězd a pruhů "

Miroslav Zvolský
Publikováno: 06.11.2007 11:41
On nás ten humor přejde :) Ale do té doby: pojďte si společně zazpívat. Třeba tu hip-hopovou "Já mám ráda Ahmadínežáda..."

adam
Publikováno: 06.11.2007 11:10
Což takhle přestěhovat Mukařov na Maršálovi ostrovy?

Zdeněk Kabát
Publikováno: 06.11.2007 10:26
Radarů není nikdy dost, navrhuju jeden v Brdech, jeden v Mukařově a ještě bych to posichroval třeba v Ondřejově místo té zbytečné hvězdárny. Ať to lítá.

Jana
Publikováno: 06.11.2007 10:12
Já bych v Mukařově postavila rovnou radary dva - jeden americký a druhý ruský - bychom se pak cítili opravdu bezpečně.

františek
Publikováno: 06.11.2007 09:43
Jsem pro, ale jsem zvědavej co na to komunisti, socialisti a zelení. Z čistě vojenskýho hlediska to má chybičku. Brdy si vybrali amíci kvůlivá tomu, že je to vojenskej prostor a to dost rozlehlej. A taky bezletová zóna, v okolí Říčan to poslední dobou vzduchem sviští jako při aviatickým dni. Takže odklonit letadla a vyhlásit Mukařovsko jako vojenskou zónu!

Martin Svetlík
Publikováno: 06.11.2007 08:47
Tak nevím, jestli se nakonec nepřidám a nezačnu podporovat základnu cizí armády na území našeho suverénního státu. Kdyby to přesvědčilo Mukařovské, aby si opravili silnice... Tuhle šanci bychom neměli propásnout! Možná by se ujalo dokonce i to, kdyby si v Mukařově postavili vlastní radar a sami sestřelovali sovětská letadla. Ale pozor! Pak hrozí riziko, že "Big Friend/Brother USA" Mukařov zahrne do osy zla a zaútočí na něj. Pro tento případ navrhuji vedle kostela jaderné silo. Aby měl velký G. důvod k nám šířit svůj demokratický světonázor. Ach ty historické paralely.

Reklama
RD a byty ve viladomech
Reklama

Reklama
Tenzo